Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Pagina de produs într-un magazin online
SEO avansat in magazinul tau online Google
- clienti activi - cauta ceea ce au nevoie Facebook
- clienti pasivi - nu cauta/nu sunt activi d.p.d.v al comertului
4 Lucruri esentiale in SEO
1. Autoritate
2. Experienta in site
3. Cuvinte cheie
4. Continut Dupa primele comenzi, analizeaza business-ul - te ajuta Rapoarte Avansate. De aici, selectezi Top Produse. Acest top evidentiaza produsele in care poti investi mai mult, pentru ca se vand in perioada respectiva (sunt cautate). Apoi foloseste Google Search Console pentru a vedea si aici cum stau lucrurile. Foloseste link-urile produselor de top pentru a verifica vizibilitatea, care este pozitia (se face o medie, pentru ca fluctueaza zilnic) si care este rata de click (Average CTR). CTR-ul conteaza mult, atat in SEO cat si in PPC (o rata mare inseamna campanii bune). Asigura-te ca este cerere in piata pentru ce produse vrei sa promovezi in perioada respectiva.
Procesul de vanzare - cautari generaliste - 1 cuvant - cautari specifice - 2 cuvinte - cautari detaliate - 2-3 cuvinte - utilizatorii stiu exact ce cauta - cautari cu 4-5 cuvinte cheie Impactul cuvintelor cheie in vanzari
Cuvinte cheie generaliste - volum mare de cautari, rata de conversie mica
Cuvinte cheie specifice - volum mai mic de cautari, rata de conversie mai mare
Cuvinte cheie long-tail - cel mai mic volume de cautari, cea mai mare rata de conversie
Arhitectura unui magazin online - Prima pagina - Pagina de categorie - Pagina de sub-categorie - Pagina de produs Homepage-ul este pagina cu cea mai mare autoritate din site.
Cum putem creste vizibilitatea site-ului? Conteaza foarte mult autoritatea backlink-urilor folosite. Trebuie sa duci backlink-uri nu doar spre homepage, ci si spre paginile de categorii, subcategorii si produse. Conteaza sa avem un numar cat mai mare de domenii care fac trimitere spre site-ul nostru.
Idei de cuvinte - Google Keyword Planner
Te-ai uitat in dashboard-ul magazinului online (top produse vandute) si in GSC. Daca rulezi campanii de Google Ads, poti vedea ce cuvinte cheie ti-au adus rezultate (pt ce cuvinte cheie s-a afisat anuntul). Poti folosi aceste cuvinte cheie pentru optimizare.
Secretul in SEO pentru eCommerce
Cum ajutam un produs sa fie pozitionat mai bine? Prima data targetam cuvantul cheie principal. Apoi avem clusterele secundare, cu cuvinte cheie long-tail. Ex: avem un landing page pentru produsele specifice sezonului urmator (1 martie, Paste etc.). Avem pagini de produs sau articole in blog optimizate cu cuvinte cheie. Toate aceste pagini sunt legate unele de altele (fac trimitere de la una la alta prin backlink-uri). In acelasi timp, primesc backlink-uri si de la alte domenii (in mod ideal) - creste autoritatea. Adauga super-valoare in continutul postat!
Elemente cheie pentru optimizare - URL - Meta titlu + descriere - Headline H1, H2 - Includere cuvinte cheie in continut - Utilizare sinonime - Cuvinte cheie semantice - Optimizarea imaginilor (denumire.jpg - nu cod numeric) - Video (YouTube) - Breadcrumbs (se intampla automat) Introducere in Metas - raspunde la intrebari - pune intrebari pentru raspuns cu DA - afiseaza CTA - actualizeaza continut
Aplicatia SEO Avansat
Disponibila pentru pachetul Enterprise sau contracost pentru oricine. Functioneaza foarte bine pentru listari de produse (categorii). Se recomanda magazinelor care au un numar mare de categorii, subcategorii si produse. Pagina de listare produse - Ofera posibilitatea de a folosi valori dinamice pentru a construi descrierea pentru fiecare sectiune (meta titlu, meta descriere, H1…). Tu ce optimizari SEO ai de facut pentru magazinul tau online? Urmareste-ne pe YouTube pentru alte sfaturi ce te vor ajuta sa iti cresti magazinul online.
Vezi si alte materiale utile: