Deschide un cont in Academia de eCommerce si primesti instant 10 puncte de fidelitate in valoare de 10 lei, sa iti cumperi materialele care te intereseaza. Bucura-te de extra reducere la comandarea produselor premium din Academie!
Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul de vanzare in magazinul tau online
1. Stocul De regula, in eCommerce si in marketing se vorbeste foarte mult despre reclame, despre usability si experienta omului in site. Dar conteaza foarte mult si ce se intampla cu experienta pe care o are clientul respectiv dupa ce cumpara produsul, dupa ce ti-a dat banii. Asigura-te ca ai pe stoc produsele pe care le promovezi. Stii foarte bine ca astazi clientii isi doresc sa primeasca produsele in cel mai scurt timp. De exemplu, in orasele mari exista companii, magazine online si firme de curierat care livreaza produsele in doar cateva ore. Exact aceasta experienta si-o doresc clientii tai.
2. Ambalarea Este foarte important ca oamenii care se ocupa de ambalarea produselor sa fie foarte bine pregatiti. Ar trebui sa ai o procedura: cum manipuleaza produsele, daca sunt aranjate in cele mai bune conditii - pentru ca aceste produse urmeaza sa ajunga la clienti - si care sunt greselile de evitat. Sa puna culorile corecte, sa aleaga dimensiunile corecte etc. Noi iti recomandam sa personalizezi pe cat se poate de mult ambalajele folosite. Poti sa folosesti cutii personalizate sau poti sa intervii cu o amprenta proprie, sa iti cresti notorietatea brandului in fata clientilor tai.
3. Expedierea Ofera informatii clare si concrete despre data de expediere, dar si metodele de expediere. Utilizatorul vrea sa stie cand o sa primeasca un produs daca alege sa il comande si cand poate sa foloseasca produsul respectiv. Aceste informatii trebuie sa fie scanabile imediat, fara ca utilizatorul sa fie nevoit sa ”sape” in site-ul tau. Afiseaza metodele de expediere, metodele de livrare doar in functie de ce produse vinzi, de dimensiune, de distanta pana la care ajunge curierul la client. Poti sa folosesti mai multe optiuni de livrare, mai multe companii de curierat si poti sa notifici clientul daca folosesti livrarea prin pachetomat sau in locker.
4. Adresa de livrare Asigura-te ca adresa de livrare este corecta. Se intampla de foarte multe ori ca oamenii sa mai faca mici greseli si sa nu treaca adresa completa sau sa treaca adresa gresit. De aceea, personalul tau si tu trebuie sa fiti foarte bine pregatiti, sa cunoasteti produsele pentru a veni cu cele mai bune ponturi si recomandari pentru client, atunci cand confirmi comanda telefonic.
5. Optiuni de livrare Daca vrei sa fii unic in piata si vrei sa ai o super experienta pentru clientii tai, asigura-te ca intr-adevar oferi optiuni de livrare flexibile. Pe langa multiple companii de curierat si livrare acasa, la sediu sau in pachetomate, sa incerci sa oferi livrare in anumit interval orar. De asemenea, poti sa oferi praguri de preturi pentru transport gratuit cand costul tau de transport este X.
6. Costul de transport Toata lumea vrea sa plateasca cel mai mic pret. Si e ok. Asa ca noi am lasat GShipments, un super serviciu pentru toate magazinele Gomag. Am renegociat cele mai bune preturi cu principalele companii de curierat, in parteneriat cu Ecolet. Daca ai un magazin online pe Gomag, poti sa intri chiar acum in zona de administrare si sa activezi aplicatia care iti arata cele mai bune preturi de la diverse companii de curierat. Cel mai important este sa mentii o relatie cu clientii dupa ce acestia au cumparat. Sa-i ajuti sa foloseasca produsele respective, dupa care sa le ceri feedback sau testimoniale, iar apoi sa deschizi un nou proces de vanzare, sa incerci sa le vinzi altceva.
Vezi si alte materiale utile: