Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul de vanzare in magazinul tau online
In episodul de azi vorbim despre marketing.
Tu stii care e cea mai mare problema pe care o au companiile in crestere? Daca ai raspuns partea de marketing, ai partial dreptate. Cashflow-ul este, de fapt, cea mai mare problema.
1. Cashflow
Ai nevoie de bani pentru a sustine dezvoltarea si cresterea unei companii. Cand ai cele mai bune produse sau servicii pe care vrei sa le vinzi si nu reusesti sa le vinzi, bineinteles ca ai o problema de cashflow.
Orice companie are costuri: locatia, tehnologia, echipa s.a.m.d. Daca nu reusesti sa impingi produsul / serviciul pe care il ai in fata clientilor, sa-i convingi sa le cumpere, poate fi o problema pe care putini reusesc sa o rezolve, ce poate sa te duca chiar si la faliment.
2. Marketing si actiunea de promovare
Probabil ai vazut sau ai auzit despre o multime de companii care vand produse sau servicii mai slab calitative, dar ele cresc in continuare si lucrurile functioneaza foarte bine. Ei bine, asta se datoreaza partial marketing-ului si a actiunilor de promovare pe care le fac in piata.
3. Povestea noastra
Oficial, noi am inceput activitatea in anul 2005. Ofeream servicii de web design si imediat am inceput partea de marketing, mai exact partea de SEO.
Am invatat o multime de lucruri ce ni se pareau grele si costisitoare. Cea mai mare greseala pe care am facut-o a fost sa nu avem o viziune a business-ului.
4. Marketing
In zona de marketing sunt 2 directii foarte importante:
- Marketing tactic - tool-urile pe care noi le folosim la partea de targetare, setari. E important sa stim cum sa folosim Google Ads, Facebook Ads, aplicatii de marketing, platforma Gomag si o multime de lucruri care te ajuta.
- Marketing strategic - te ajuta mai bine si mai mult in dezvoltarea companiei tale.
Una din principalele provocari pe care le au companiile este marketingul intern; cum sa faci oamenii sa inteleaga afacerea si strategia.
Acesta este unul dintre motivele pentru care noi am facut proceduri. Am inceput cu traininguri interne, le-am filmat si le-am oferit oamenilor noi sa se familiarizeze cu noul mediu de lucru.
In tot acest istoric al nostru, am inceput sa dezvoltam anumite produse, atat produse digitale cat si produse fizice.
5. Produse Gomag
Primul produs fizic pe care l-am realizat a fost caietul “Fii supereroul clientilor tai - Vanzari pe pilot automat”. Il poti achizitiona si tu de aici:
https://academia.gomag.ro/ecommerce/fii-supereroul-clientiilor-tai-vanzari-pe-pilot-automat.html
A urmat ghidul “Cum sa ai campanii geniale de email marketing”, format din 31 de pagini ticsite de sfaturi, ponturi si strategii pentru fiecare luna si fiecare eveniment al anului. Il poti vedea aici: https://academia.gomag.ro/email-marketing/ghidul-vanzarilor-pe-e-mail.html
Cel mai cunoscut produs al nostru este eCommerce No Bull$#!t, care se apropie de 10.000 de carti vandute. Este o noua carte, la zi, care iti arata pas cu pas cum sa deschizi magazinul tau online! Detalii pe
http://bit.ly/carte-ecommerce
Am lansat apoi plannerul “Made For Business”. E format din 240 de pagini pline de: Checklist-uri, Organizatoare, Vision board, Goal trackers, Checklists Online Shop, Canvas automatizare etc. Il poti achizitiona de aici:
https://bit.ly/made-for-business
Avem si un bordgame intitulat “GoFunnel”. GoFunnel este un joc de societate care iti prezinta viata unui antreprenor in mediul online. Detalii aici:
https://bit.ly/gofunnel-joc
In zona de mai avansata de marketing am creat un produs intitulat “Campania de marketing pentru magazinul tau”. Fiecare pagina cuprinde checklist-uri, sabloane, fise si idei concrete:
https://academia.gomag.ro/ecommerce/campania-de-marketing-pentru-magazinul-tau-online-plan-de-actiune.html
6. Premii castigate
- Am castigat premii pentru doi ani consecutiv la GPec pentru “Cea mai buna resursa de eCommerce”
- Pe baza actiunilor pe care le-am facut, a informatiilor date pe piata si a platformei, am castigat doua premii la Gala Bizz. Cosmin Daraban a obtinut un premiu personal pentru “Mentorul anului 2022”. Premiul “Excelenta in eCommerce” a fost acordat pentru platforma Gomag.
Indiferent ce ne va aduce urmatorii ani, planurile noastre nu se schimba: cu ajutorul vostru si pentru voi aducem in Academia Gomag alte si alte proiecte frumoase & utile pentru eCommerce-ul romanesc.
Vezi si alte materiale utile: