Deschide un cont in Academia de eCommerce si primesti instant 10 puncte de fidelitate in valoare de 10 lei, sa iti cumperi materialele care te intereseaza. Bucura-te de extra reducere la comandarea produselor premium din Academie!
Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul tau de vanzari!
Inceputurile magazinului online AllBoutique
Una dintre cele mai mari provocari cu care majoritatea antreprenorilor se confrunta la inceput de drum este neincrederea celor din jur, in special din partea familiei si a prietenilor. „Am citit in carti ca primii 3 clienti vor fi prietenii tai si familia. Dupa aproximativ 1 an, am descoperit ca prietenii mei nu sunt clientii mei. Mai mult de atat, atitudinea lor era destul de descurajatoare”, ne spune Catalina. O noua identitate Catalina recunoaste ca la inceput portofoliul de produse avea unele probleme care necesitau atentie imediata. „In momentul acela eram destul de bulversata pentru ca aveam un ghiveci pe site. Aveam produse pentru barbati si femei, aveam si produse din Romania si incercam si import.” Astfel, prima lectie pe care poate spune ca a invatat-o a fost faptul ca trebuie sa descopere identitatea reala a business-ului ei. Alaturandu-se unui program pentru tinerii antreprenori si beneficiind de sprijinul unui mentor, Catalina a schimbat complet imaginea AllBoutique: „Mi-am refacut logo-ul. Am facut curatenie pe site si am ramas pe produse romanesti. ” Provocarile antreprenoriatului la feminin Atunci cand iti alegi nisa potrivita, provocarile care pot parea coplesitoare pentru multi antreprenori la inceput de drum, sunt usor diminuate. „Poate ca, daca as fi lucrat in minerit sau otel, probabil ca m-as fi simtit discriminata, simtindu-ma intr-o lume a barbatilor. Dar, in lumea modei nu m-am simtit dezavantajata, din contra. Am fost incurajata de barbatii antreprenori”, ne spune Catalina.
Care sunt cele mai mari riscuri ale unui antreprenor la inceput de drum
Unul dintre motivele pentru care multe business-uri nu se concretizeaza are legatura cu lipsa fondurilor care sa le sustina. Business-ul tau are nevoie de sustinere financiara pentru a prinde contur si a se dezvolta. Pe langa provocarile financiare, Catalina a avut probleme si cu firmele de curierat, care fie nu livrau coletele, fie le livrau deterioare. Cu toate acestea, poate cea mai mare provocare, a fost si a ramas provocarea umana: clientul! Secretul campaniilor eficiente de marketing Pentru a afla ce canal de marketing este profitabil pentru business-ul tau, trebuie sa testezi si sa analizezi rezultatele. Acelasi lucru l-a facut Catalina pentru AllBoutique. Astfel, a descoperit ca Facebook este canalul potrivit pentru promovarea vizuala, iar Google pentru partea organica (SEO).
Experienta cu platforma Gomag Catalina a facut trecerea pe platforma Gomag in februarie 2019. „Am vazut ca e simplu. Mi-am facut demo. Am incercat sa urc produsele in 15 zile, dar n-am reusit. In final a durat o luna pana am mutat totul pentru ca a fost si o ocazie sa fac curatenie in produsele de pe site si rearanjarea categoriilor. Nu am vrut sa ma grabesc si nici nu am vrut sa fac acel import de produse pentru ca oricum ar fi trebuit ulterior sa le reverific”, Cum te poti diferentia in nisa fashion in Romania Comunicarea rapida si transparenta cu clientii tai ramane in continuare una dintre cele mai eficiente modalitati de a te diferentia de concurenta. De asemenea, un alt aspect care va prima pentru foarte multe cliente, este posibilitatea de a fi unice si diferite prin tinuta si accesoriile pe care le poarta.
Utilizarea aplicatiei CRM Bot din platforma Gomag te ajuta sa vezi comenzile tuturor clientilor in site-ul tau. Sa intelegi tiparul clientilor tai si sa realizezi campanii de promovare targetate.
Recomandari pentru cei care doresc sa isi deschida un business
Este important sa ai incredere in visul tau si sa actionezi acum. „Le recomand [viitorilor antreprenori] sa inceapa! Sa nu stea prea mult pe ganduri. Pe masura ce stai prea mult si analizezi si rafinezi, citesti 1000 de statistici, cred ca vei amana prea mult momentul.” Retine ca produsul perfect sau serviciul perfect nu exista, dar ca orice poate fi imbunatatit prin eforturile tale sustinute. Mai mult, tine cont de faptul ca afacerea ta are nevoie de implicarea ta completa pentru a-l construi si pentru a-l face un business de succes. Multumim, Catalina, pentru raspunsuri si inspiratie!
Vinde online cu https://www.gomag.ro/