Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Reguli de baza pentru strategia mea de SEO
1. Despre Aqualine
Ca antreprenor, Sorin a inceput in anul 2008 in domeniul tratarii apei si a trecut prin toate fazele pana a ajuns sa faca si comert online. In cele din urma, a ajuns la platforma Gomag. Aqualine vinde solutii de tratare si potabilizare a apei. Poate aduce orice apa la stadiul de apa potabila. Segmentul de clienti tinta al Aqualine sunt clientii casnici si semi-industriali. Vezi magazinul Aqualine aici: https://www.aqualine.ro/
2. Cum a evoluat Aqualine
Pentru Aqualine, primul an de pandemie a fost foarte bun din prisma vanzarilor. Aqualine si-a schimbat depozitul, stocul de marfa a crescut, la fel si gama de produse. Lucreaza acum cu mai multi furnizori pe care i-au testat inainte. Automat si echipa de vanzari a crescut odata cu business-ul. Marea majoritate a comenzilor vin prin intermediul magazinului online. Produsele pe care le vinde Aqualine sunt mai tehnice, iar ei aleg calea telefonica ca mijloc de comunicare cu clientii. Pentru comenzile respective se face si up-selling. Vanzarea consultativa functioneaza foarte bine pentru magazinul Aqualine.
3. Cum a evoluat business-ul la nivel de cifre si numar de comenzi
In anul 2022 s-a atins pragul de 1 milion de euro cifra de afaceri. De cand Sorin si-a mutat afacerea pe platforma Gomag, au crescut din ce in ce mai mult. Pe Sorin il ajuta foarte mult programul de facturare alaturi de colegii de la SmartBill, integratorul cu procesatorul de plati, plus multe altele. Platforma Gomag ii scuteste mult timp: poate sa incarce manualul de utilizare in pagina produsului si clientul il poate descarca oricand. Sorin foloseste si punctele de fidelitate pentru a rasplati clientii. Aqualine este o echipa formata din 6 oameni si isi propun extinderea acesteia in viitorul apropiat. Sorin a externalizat partea de marketing si se ocupa doar de partea ce tine de business. De partea de marketing se ocupa Elvis Floroiu de la Zotis Media. Sorin este de parere ca trebuie sa iti cunosti foarte bine produsele pentru a putea vinde. Dupa ce te-ai asigurat ca exista o piata pentru produsele respective si ca exista cerere, cu siguranta vei afla cui sa vinzi produsele, cand, dar si cum. Este important sa te implici cat de mult cu putinta si sa fii onest.
4. Provocari
Odata cu afacerea si problemele cresc. Sunt provocari la un stoc mai mare sau la un numar mai mare de comenzi. Trebuie sa fii atent la rotatia stocurilor. Provocari exista cand cresti gama de produse deoarece sunt situatii cand colegul din depozit incurca produsele. Aqualine se poate lauda cu faptul ca clientii care au achizitionat de la ei se reintorc.
5. Planuri de dezvoltare
Aqualine Aqualine vrea sa isi segmenteze in continuare pozitia si sa creeze posibilitatile de crestere. Intentioneaza sa mareasca procentul campaniilor de promovare si comunicare.
6. Recomandari
- Fa primul pas pana nu e prea tarziu! Sunt foarte multi jucatori pe piata care au devenit si mai mari prin intrarea in online si ulterior si-au consolidat pozitia in offline. Daca ar fi sa o ia de la capat, Sorin si-ar face din prima magazin online, nu ar mai astepta 8 ani pentru asta.
7. Cum evolueaza relatia cu echipa Gomag
Relatia cu echipa Gomag functioneaza foarte bine pentru Sorin, atat de bine incat aproape ca nu mai cunoaste niciun coleg de la Gomag, spune Sorin. Asta inseamna ca nu a intampinat nicio situatie de mult timp. Sorin recomanda cu incredere platforma Gomag oricarei persoane care vrea sa parcurga acest drum al vanzarilor online.
8. 3 motive pentru care Sorin recomanda platforma Gomag
- Este o platforma care a fost gandita si construita sa vanda
- Multe functionalitati incluse
- Un pret relativ mic pentru utilizare, in comparatie cu alte platforme care se gasesc pe piata
Daca ti-a placut video-ul de astazi, aboneaza-te la canalul nostru de YouTube. Asculta mai multe povesti ale antreprenorilor din Romania si ia-ti elan sa-ti incepi propria afacere!
Vezi si alte materiale utile: