Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Idei de postari si strategii pe Instagram
Cum functioneaza automatizarea pe Facebook?
Seteaza obiective potrivite - intelege audienta si conecteaza-te cu ea; focus pe comunicare, interactiune, si nu neaparat pe vanzari - sunt unele business-uri care vand direct pe FB, in timp ce altele doresc doar sa devina cunoscute, iar vanzarea efectiva se face pe alte canale.
Fii activ! - Facebook e o platforma de socializare, deci socializeaza!; nu e suficient sa postezi doar produsele si seviciile tale; conecteaza-te cu urmaritorii prin concursuri, sondaje, intrebari etc.; autoresponder pe chat daca nu poti raspunde instant; comunica prin stories si live-uri (prezinta un unboxing, imagini de la evenimente). Invata sa gandesti in audiente. Pe Facebook audientele sunt mai importante decat pe alte platforme - fiecare produs se adreseaza unei alte categorii de persoane, deci construieste-ti audientele cu acest gand; cu audientele create targetezi mult mai usor persoanele potrivite; crearea audientelor lookalike inseamna sa extinzi audienta actuala ajungand la alte persoane care au aceleasi atribute.
Cel mai important sfat este sa automatizezi tot ce se poate. Astfel, vei avea mai mult timp pentru ceea ce conteaza.
Automatizari proClick
Ai nevoie de un feed de produse - un feed Google Ads - Dinamic Remarketing este suficient. Aici se gasesc majoritatea informatiilor necesare, dupa care se stabilesc obiectivele. Obiectivul este un KPI din Google Analytics care este asociat cu un target, o cifra (stabilita pe baza a ceea ce s-a intamplat in anul precedent sau calculata pe seama bugetului de care dispune clientul si a asteptarilor lui). In continuare, feed-ul de produse se conecteaza programatic la platfome: Google Ads, Facebook, Instagram si Google Analytics.
Automatizari proClick pe Facebook - postari automatizate si boost recurent
Postari automatizate
Pasi de urmat pentru implementare: ai nevoie de un feed de produse, implementeaza Open Graph, identifica evenimente pe care vrei sa le comunici, pregateste mesaje parametrizate, urmareste si personalizeaza in scheduled posts.
Open Graph - o serie de meta tag-uri HTML accesibile atat Facebook-ului, cat si altor platforme de socializare unde poti sa distribui informatii. Astfel, ai control asupra modului in care arata preview-ul linkurilor distribuite - aceste informatii nu sunt vizibile pe pagina. In lipsa lor, Facebook sau alte platforme, ar putea sa citeasca informatii eronate (ex. in locul pozei cu produsul sa puna logo-ul companiei); Categorii de evenimente: noutati, stiri care pot fi extrase dintr-un feed de produse: produse intrate in stoc, produse la reducere/promotii, cele mai cautate, cele mai vandute, produsul zilei etc. Dupa ce ai generat postarea, aceasta apare in scheduled posts. Aici poti personaliza postarea daca tu consideri ca e necesar - se poate intampla sa nu corespunda mesajul cu produsul ales din feed. Daca pregatesti din timp suficiente propozitii parametrizate, comunicarea nu va fi repetitiva. Postarile pot fi urmarite in sectiunea client center din platforma proClick.
Boost recurent
Reach-ul organic nu este suficient, iar cu ajutorul proClick generezi postari pe care le ajuti sa ajunga la audientele potrivite - le maximizezi reach-ul. Castigi si timp, deoarece nu mai este necesar sa faci boost pentru fiecare postare; Boost-ul se poate aplica atat la postarile automate, cat si la cele create manual. Pasii de implementare: stabilesti audientele; stabilesti bugetul zilnic pe care vrei sa il cheltui pentru boost-uri; stabilesti conditiile pentru boost (ce postari vrei sa ajuti cu anumite bugete); stabilesti conditia pe baza careia decizi cat timp lasi anunturile platite sa ruleze. Daca ti-a placut video-ul, da-ne Like si aboneaza-te la canalul nostru de YouTube. Periodic, venim cu informatii noi-noute de la oameni cu experienta in eCommerce. Vinde online cu https://www.gomag.ro/
Vezi si alte materiale utile: