Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul tau de vanzari!
Cum a venit ideea de business?
Safimama este un brand inspirat de cei doi copii (Sara si Filip - “Safi”) si de nevoile mele din cele doua sarcini de a gasi haine de calitate pentru perioada de maternitate. Am renuntat la job-ul dintr-o corporatie pentru a dedica mai mult timp copiilor. In acelasi timp, am vrut sa fac ceva util, sa caut solutii pentru nevoile mele initiale. Am studiat piata, ofertele de produse, producatori, iar in cele din urma am ajuns sa creez brand-ul Safimama. Am inceput cu un magazin fizic in 2016, pentru ca la cateva luni distanta sa infiintam si un magazin online.
Ce provocari ai intampinat?
In online ne-am lansat in 2016, cand comertul online in Romania era usor de abordat. Traficul venea usor catre magazin, chiar si din postari in social media. La inceput am folosit platforme open source, dar ne-am lovit de multiple probleme. Cea mai prezenta problema era cea legata de plugin-uri. Intrau frecvent in conflict unele cu celelalte si trebuiau updatate periodic. In ciuda faptului ca aveam o colaborare cu o firma de IT, lucrurile nu se rezolvau foarte rapid. Iar cei care se ocupau de site nu erau specializati pe eCommerce. Din acest motiv lucrurile nu se rezolvau corect. De exemplu, Pixelul Facebook nu facea tracking corect. Cel mai mult apreciez la o platforma SaaS, in special la Gomag, ca totul este la curent. Lucrurile se intampla in ritmul in care noi, magazinele, avem nevoie. In 2018 am renuntat la open source si am trecut magazinul pe Gomag, dupa ce v-am descoperit la o prezentare. Am stiut ca nu voi mai avea nevoie de firme IT, pentru ca lucrurile se pot face simplu si rapid.
Cum a evoluat piata de eCommerce?
Piata de eCommerce din Romania este inca in crestere, fiind in urma fata de cea din Europa. Noi am avut crestere de 20% in fiecare an. Anul care a trecut chiar mai mult.
Cum decurge o zi la Safimama?
Eu sunt cea care se ocupa si de marketing, asa ca primele doua ore dintr-o zi de munca le folosesc pentru a revizui campanii. Ma uit sa vad ce s-a intamplat ziua anterioara. Dupa ora 10 incep discutiile de clientele. Sun fiecare clienta si ma asigur ca produsele comandate sunt potrivite. Nu fac o confirmare a comenzii, ci ma asigur ca produsele livrate sunt pe masura nevoilor si preferintelor clientelor noastre. As putea spune ca fac consultanta telefonica. Acest lucru ne diferentiaza de competitie, scade sansele de retur si creste numarul de cliente recurente.
Ce isi doresc clientele si ce apreciaza?
Femeile isi doresc, cu siguranta, diversitate de produse. Isi doresc materiale de calitate, pentru produsele pe care le poarta. Clientele noastre apreciaza discutiile avute cu ele la telefon. Apreciaza livrarile cat mai rapide si schimbul de marimi, pe care il oferim imediat.
Ce aplicatii folosesti din Gomag?
Am fost surprinsa de cat de utila este aplicatia One-Time Offer. Ne ajuta sa rulam produse ce nu au miscari pe stoc. Iar clientele accepta frecvent, in pagina de checkout, aceasta oferta. Folosim tool-uri de discount in campanii, cadouri in cosul de cumparaturi.
De ce ai recomanda platforma Gomag?
Noi am trecut prin platforme open source, iar eu recomand sa nu depinzi de o echipa de programatori. Am vazut si alte platforme Saas. Avem si cunostinte care au ales altceva pentru magazinul lor si intampina diverse probleme, unele din ele chiar basic. La Gomag am descoperit multe avantaje, functionalitati native, in comparatie cu ce exista pe piata.
Ce recomandari poti oferi?
Testeaza produsul si vezi daca e in regula sau nu pentru piata. Trebuie sa faci si o analiza financiara, dar nu pana la ultima virgula. Ca antreprenor, iti trebuie si putin simt, putere de a actiona cat mai repede. Trebuie sa te auto-motivezi, sa-ti gasesti singur(a) resursele si sa fii inovativ(a). Nu uita sa te educi, e o parte foarte importanta, dar deseori neglijata in randul antreprenorilor din Romania. Pe piata de eCommerce din Romania inca este loc, asa ca profita de oportunitate pentru a lansa propriul business.