Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul de vanzare in magazinul tau online
In antreprenoriat, doua aspecte sunt esentiale. In Romania, exista mii de magazine care acceseaza aceleasi informatii, folosesc aceleasi aplicatii, si cu toate acestea, obtin rezultate sub asteptari.
De ce se intampla asta? De ce unele companii cresc, in timp ce altele merg in jos?
Pentru ca lipseste planificarea, lipseste strategia, lipseste directia clara. Chiar daca ne consideram antreprenori, realitatea ne arata altceva. Tehnologia ajuta, dar nu este suficienta. Cu cat vorbim mai mult despre tehnologie si nu actionam, industria noastra sufera.
Ai nevoie de parteneri, cei mai buni parteneri, pentru a crea cea mai buna afacere posibila. Ce crezi ca te ajuta cu adevarat sa sprijini afacerea ta?
Oamenii sunt cei mai importanti in cresterea afacerii. Dar mai este ceva. Antreprenoriatul nu inseamna doar sa pui in aplicare idei, ci si sa gandesti strategic. Planificarea este esentiala pentru a face toate piesele puzzle-ului sa se potriveasca.
Misiunea este cruciala. Este legata de viziune, care reprezinta promisiunea noastra pentru viitor. Cand intelegem aceste aspecte, lucrurile devin mai clare si toate actiunile capata mai mult sens.
Folosirea cu intelepciune a informatiilor si tehnologiei ne ajuta sa crestem si sa avansam in afaceri. Informatiile sunt disponibile, dar este esential sa stim cum sa le punem in practica in mod eficient.
Nu este suficient sa avem acces la informatie, ci trebuie sa o adaptam la nevoile noastre specifice.
Cresterea este dificila, dar motivarea noastra trebuie sa vina de la obiective. Cu totii avem diferite motive pentru a ne motiva sa ne atingem obiectivele, fie ca este vorba de bani, jocuri de noroc sau satisfactie personala. Cu toate acestea, motivul principal este de obicei dorinta de a depasi saracia si de a avea o viata mai buna.
Internetul ne ofera oportunitati imense, dar trebuie sa fim si cultural acceptabili, sa fim placuti si sa ne respectam valorile si etica. Planificarea este esentiala, dar nu trebuie sa uitam sa ne si distram pe parcurs.
Modelul in 5 pasi pentru crestere:
1. Creeaza regulile ‘’jocului’’
- Misiune - Ce vrei sa faci ACUM cu afacerea ta? Ce vrei sa obtii ACUM cu afacerea ta?
- Asteptari - Ethos - Ce asteptari ai de la afacerea ta? Ce asteptari ai de la tine, ca antreprenor?
- Viziune - Ce vrei sa faci pe termen lung cu afacerea ta?
- Scop - De ce faci ceea ce faci ca antreprenor?
- Identitate (intentie) - Care este imaginea pe care vrei sa o perceapa despre tine si afacerea ta? Ce elemente anume include identitatea ta?
- Valori - Care sunt standardele dupa care isi desfasoara activitatea afacerea ta?
2. Detaliaza planul “jocului”
- Obiective - Puncte de referinta masurabile care descriu ce actiuni se vor face pentru a indeplini viziunea
- Strategii - Metode prin care vei atinge obiectivele stabilite
- Actiuni - Metode prin care intentionezi sa implementezi strategiile
- Tactici - Implementarea operationala a strategiilor, pe baza unor planuri de interventie
- Sarcini - Metode necesare pentru a implementa tacticile
- Evaluare - Monitorizarea si controlul feedback-ului, analiza review-urilor & reactii.
3. Fa “jocul” functional
- Specific - Cine este implicat. Ce trebuie realizat. Unde (locatia). Cand. De ce (motive, beneficii, scopuri)
- Masurabil - KPI & metrici relevante. Criterii concrete pentru evaluarea progresului. Cat de mult? Ce metode?
- Actionabil - Obiectivul propus este posibil de atins?
- Relevant - Obiectivul propus se incadreaza in capacitatile business-ului?
- (La) Termen - Exista o data limita de completare a obiectivului propus?
- Etic - Sincer, decent, moral, legal, responsabil, social si transparent
- Acceptabil cultural - Nu contravine culturii/eticii sociale si organizationale
- Placut - Distractiv sau atragator. Nu este dezagreabil sau descurajator
- Sustinut de resurse
4. Gaseste echilibrul in procedurarea operatiunilor tale
- Sarcini strategice
- Sarcini manageriale
- Sarcini operationale
- Sarcini administrative
5. Recunoasterea membrilor tribului tau
- Comunicarea si relatia cu stakeholderii - clienti, parteneri, fani, urmaritori, angajati, investitori, furnizori etc.
- Automatizare si scalare
Vezi si alte materiale utile: