• 0721-334.992
  • 0 0
  • Contul Tau
  • Inregistreaza-te

Obiectivele de marketing online in Social Media pentru afacerile online

Deschide un cont in Academia de eCommerce si primesti instant 10 puncte de fidelitate in valoare de 10 lei, sa iti cumperi materialele care te intereseaza. Bucura-te de extra reducere la comandarea produselor premium din Academie!
Gratuit
Gomag
Obiectivele de marketing online in Social Media pentru afacerile online-big
Gratuit
Limita stoc
- +
Acceseaza Acum

Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Idei de postari si strategii pe Instagram

Toata lumea vrea sa fie virala in social media, dar cat de bine e sa atingi acest prag?

Continutul viral atinge un spike (maxim) dupa care scade foarte rapid. De aceea e greu ca publicul sa-l tina minte. Daca ai public in crestere, e mai indicat sa te gandesti la actiuni menite sa te ajute pe termen lung. Este in regula sa ai boost-uri periodice, sa colaborezi cu persoane care sa te ajute sa-ti viralizezi continutul. Dar, strategia ta ar trebui gandita pentru un impact de durata.

 Social media, retelele sociale si afacerea ta

Fiecare retea sociala in parte reprezinta un business de sine statator. Tot algoritmul, toate obiectivele si ecosistemul creat sunt menite sa ii ajute pe ei in business. Obiectivele business-ului lor (Facebook, Instagram etc.) nu corespund intotdeauna cu obiectivele business-ului tau. Retelele sociale isi doresc ca oamenii sa stea cat mai mult timp pe ele. De aceea postarile cu link-uri nu te mai ajuta atat de mult, iar ei au inventat sistemele de reclame. Toate actiunile pe care le faci trebuie sa corespunda cu criteriile lor (de a tine oamenii in platforma). Daca nu esti ACTIV in social media, nu existi

Conturile social media care nu sunt actualizate si de pe care nu se fac postari in mod constant nu vor fi prea bune pentru clienti. Asta deoarece mai nou, inainte sa faca o achizitie, oamenii se uita la conturile de social media a business-urilor de la care doresc sa cumpere. Clientii se uita la ce se posteaza, cand se posteaza si cu ce frecventa se face asta. Este unul din motivele pentru care ar trebui sa activezi in contul de social media. Activitatea ta va duce la cresterea comunitatii din jurul brand-ului si la cresterea vanzarilor, in timp.

Obiective si metrici

Cand te uiti in rapoarte, vezi acolo o multime de informatii super utile. Ce masori poti intotdeauna sa imbunatatesti. Sa ne rezumam acum la 4 tipuri de informații esentiale de care ar trebui sa tii cont:
1. Reach organic - cat de multe persoane au vazut postarile tale
2. Engagement - like-uri, share-uri, comentarii la postari (recomandate sunt postarile de tipul “educare inainte de vanzare” si interactiune cu comunitatea) Daca ai un engagement mare, acest lucru va fi apreciat de algoritmul retelei sociale. Iar urmatoarele tale postari vor avea un reach si mai mare.
3. Rata de conversie - cate mesaje, intrebari, solicitari ai primit in fiecare zi pe pagina de social media (Facebook, Instagram) de la utilizatori Intai trebuie sa faci actiuni pentru a castiga increderea utilizatorilor. Apoi, pas cu pas, sa ii duci catre landing page-ul magazinului tau online (foloseste palnia de vanzari sau sales funnel).
4. ROI - avem o investitie (in resurse umane, tool-uri, creatie, reclame etc.) - cati bani ai generat din actiunile tale? ce a functionat si ce poti reproduce data viitoare? Nu uita! Achizitia nu se intampla intotdeauna datorita actiunilor din social media. Dar, aceste actiuni pot ajuta. Se spune ca, in functie de produsele pe care le vinzi si pretul lor, un utilizator trebuie sa aiba intre 8 si 14 interactiuni cu brand-ul tau inainte de a face o achizitie.

Actiunile din social media te ajuta extrem de mult din acest punct de vedere.

Obiective SMART

Obiectivele trebuie sa fie:
- Specifice
- Masurabile
- Accesibile
- Realiste
- Timp (sa se intample intr-o perioada determinata)

Poti avea obiective curajoase, atata timp cat sunt realiste pentru dimensiunea business-ului, bugetului disponibil, actiunilor intreprinse si cunostintelor. Evita sa te compari cu liderii de piata si incearca sa faci lucrurile mai bine in fiecare luna. Tu ce provocari intampini in social media? Lasa-ne un comentariu. Nu e bine sa tragi concluzii pripite, de aceea e bine sa discuti lucrurile cu echipa ta. Poti cere si pareri avizate de la cei cu experienta. Gasesti suport in grupul de Facebook eCommerce cu Gomag, de la oameni cu afaceri online si specialisti din diverse nise. Vrei mai multa informatie? Intra pe Academia Gomag unde vei gasi cursuri online, materiale fizice si digitale ce te ajuta sa te dezvolti pe plan profesional.

Vezi si alte materiale utile:

Suport clienti Luni-Vineri 9:00-17:00

0721-334.992 contact@gomag.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!