Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul de vanzare in magazinul tau online
1. Ce sa intampla cu feedback-ul negativ?
Cand oferi o parere, este bine sa fii in cunostinta de cauza. Sa cunosti subiectul, sa ai o anumita experienta in spate si sa aduci sugestii ajuta mult in astfel de situatii.
Atentie la parerile formulate pe baza unor asteptari. Se intampla ca, uneori, asteptarile tale sa nu se afla pe aceeasi linie cu promisiunile facute. De exemplu, ce asteptari ai de la un furnizor versus ce ti-a promis acesta de fapt.
Asteptarile sunt una, promisiunile sunt alta. In acest caz nu poti considera ca lucrurile nu functioneaza bine.
Chiar daca oferi un feedback negativ, incearca sa faci asta in mod constructiv. Fii in tema cu subiectul, intelege-l si ada argumente care sa-ti sustina afirmatia.
Este adevarat ca poti oricand sa schimbi furnizorul de produse si servicii. Dar, gandeste-te daca nu ar fi mai bine sa contribui la cresterea calitatii, cu ajutorul unui feedback bine formulat.
Din pacate, exista si situatii neplacute pentru antreprenori, cand un astfel de feedback negativ trece catre zona de hate.
Se mai intampla ca anumite persoane sa foloseasca o exprimare destul de agresiva cand isi dau cu parerea referitor la un brand sau companie.
Iar astfel de persoane nu sunt intotdeauna clienti sau consumatori (deci sunt departe de a fi in cunostinta de cauza).
Astfel de comentarii nelalocul lor nu sunt suficiente pentru a afecta semnificativ o companie. Daca depui eforturi constant sa cresti calitatea serviciilor si produselor, afacerea ta va merge mai departe.
Iar daca tu ai facut astfel de lucruri sau urmeaza sa le faci, gandeste-te de doua ori. Seteaza-ti asteptari realiste si documenteaza-te cu privire la produsele si serviciile pe care intentionezi sa le cumperi, pentru a vedea ce promisiune ofera acestea.
2. Cum reactionezi cand primesti un astfel de feedback?
Cand cineva iti spune ca anumite lucruri nu functioneaza bine sau iti ofera recomandari, e bine sa rezolvi acele lucruri.
Este bine sa tii cont de parerile celor ce sunt in masura sa vorbeasca. Procesul de optimizare este unul continuu, iar astfel de feedback-uri ajuta.
Cum am spus, feedback-ul negativ poate fi constructiv. Te ajuta sa imbunatatesti lucrurile. Poate ajuta si la o comunicare si o relatie de lunga durata cu persoanele din comunitatea ta.
Incearca sa nu mai pleci urechea la cei care “striga” cel mai tare. Nu trebuie sa multumesti pe toata lumea (e aproape imposibil sa faci asta), ci trebuie sa multumesti doar avatarul de client potrivit pentru business-ul tau.
De asemenea, ai grija sa nu-i ignori pe cei care sunt multumiti de produsele si serviciile tale, dar care nu spun nimic. Se mai poate intampla asta cand te preocupa prea mult acei cativa care fac “scandal”.
3. Incearca sa oferi un feedback constructiv
Pentru a mentine o relatie buna cu furnizorii tai, cand vrei sa oferi feedback mai putin placut, incearca sa-l prezinti intr-o maniera constructiva.
De asemenea, asigura-te ca esti in masura sa vorbesti despre ceea ce ceri si ca platesti pentru produsul sau serviciul respectiv.
Iar cand reactionezi la un astfel de feedback, asigura-te ca vine din partea celor ce sunt in masura sa ofere o astfel de parere.
Si neaparat, sa nu neglijezi marea masa de clienti, ce sunt multumiti, dar nu spun nimic despre asta. Acest lucru se intampla in business si cu clientii, dar si cu colegii (cei care te ajuta zilnic).
Cu putina atentie, toti putem fii mai buni in fiecare zi.
Pentru mai multe informatii utile antreprenorilor din eCommerce, aboneaza-te la canalul nostru de YouTube. Vei gasi o multime de episoade ce trateaza subiecte interesante.
Pentru sfaturi si noutati, ne gasesti pe Instagram si pe Facebook (grupul eCommerce cu Gomag).
Vezi si alte materiale utile: