Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul tau de vanzari!
Organizarea campaniei de marketing
Fiecare campanie are cateva elemente de baza:
- obiectiv - ce vrei sa obtii (achizitie de clienti, folosire vouchere, colectare date etc.);
- calendar - cand incepi campania, ce produse promovezi, cand faci teasing;
- buget - stabileste bugetul pe care doresti sa il investesti in campanie;
- publicul targetat; Pregateste magazinul online prin optimizari si strategii de marketing.
Pune la punct un landing page (chiar si mai multe daca vrei sa testezi diferite actiuni si sa vezi ce functioneaza). Compune listele cu produse sau categorii de produse care vor intra in campanie, inclusiv cele pe care le vei oferi in One-Time Offer. Gandeste-te si la mesajul pe care vei dori sa il transmiti. Ce tactici vei folosi? Mai exact, pe ce canale si retele sociale va rula campania ta? Mergi cu acelasi tip de mesaje pe toate canalele pe care vrei sa le folosesti, pentru a vedea care functioneaza cel mai bine in cazul tau. Daca te gandesti la vouchere, pe acestea este recomandat sa le personalizezi in functie de canal si retea sociala. Ce tipuri de promotii vrei sa oferi? Poti merge pe 1+1 gratis, discount general sau pentru anumite produse, transport gratuit, upsell.
Idei de continut
- checklist-uri;
- ghiduri practice;
- tips & tricks;
- top produse (care sunt de folos in aceasta perioada);
- idei de machiaj pentru toamna;
- cele mai bune parfumuri pentru toamna;
- idei de decoruri interioare;
- articol cu raspunsuri la intrebari frecvente;
- top locatii de vizitat toamna;
Foloseste continutul pentru blog si social media. Incearca sa faci articolele “evergreen”, astfel incat informatia sa nu iasa din actualitate repede. Daca ai blog pe Gomag foloseste formularul de colectare a adreselor de email, pentru a obtine noi lead-uri.
Provocari (challenge-uri)
Challenge-urile trebuie sa fie simplu de implementat, fara prea multi pasi. De regula, se intind pe o perioada mai mare de timp. Trebuie sa fie cat mai realiste si aliniate la tipul tau de produs.
Idei de challenge-uri:
- sa iti imbunatatesti relatia cu copilul in urmatoarele 30 de zile;
- micul dejun impreuna, dar fara gadget-uri;
- 10 carti de citit pentru toamna;
- challenge de 21 de zile pentru dezvoltare personala;
- challenge intern pentru echipa ta
- provocari cu jocul GoFunnel (GoFunnel.ro). Tehnici de vanzare Foloseste bundle-uri (pachete de produse) pentru a da senzatia de castig. Aici poti roti stocurile, utilizand produse de top cu produse mai putin vandute (cu conditia sa se potriveasca). Foloseste marcaje promotionale, iar produsele vedeta sa fie listate cat mai sus in categorie. Fa teasing cu categoriile de produse pe social media. Foloseste testimonialele (ce probleme au rezolvat produsele tale unor clienti). Ofera un mic cadou surpriza in pachet. Ofera vouchere, ghiduri de folosire a produselor, sedinte de consultanta sau mini-cursuri pentru clientii din campanie. Creeaza o campanie de responsabilizare sociala (donare de ghiozdane cu rechizite pentru copiii defavorizati).
Segmentarea campaniilor si a mesajelor
Segmenteaza cumparatorii in functie de gen (femei si barbati), daca sunt clienti noi sau recurenti, daca au uitat cosul de cumparaturi, clienti care nu au mai cumparat demult, clienti care au citit articole de pe blog, dar nu au cumparat produsul. Fiecare categorie trebuie abordata cu mesaje si recomandari de produse diferite. Nu ezita sa testezi, sa vezi ce functioneaza, inclusiv pentru landing page-uri.
Fidelizarea
Fidelizarea este continuarea procesului de vanzare. Fiecare campanie genereaza rezultate, faci vanzari dupa ce ai colectat date si ai facut remarketing. Trebuie sa iti asiguri profitabilitatea pe termen lung prin vanzari repetate, adica incentives si programe de fidelizare. In platforma Gomag te poti ajuta de GoBoti pentru a aduce clienti inapoi. Daca vrei mai multe idei pentru campania de Back to School, ai un articol detaliat pe blog.
https://www.gomag.ro/blog/campania-back-to-school/