Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul de vanzare in magazinul tau online
1. The Master Plan Una din cele mai bune practici de pregatire a unei strategii (fie ea de crestere sau de lansare a unui business, etc.) este sa iti notezi ideile. La inceput, poate fi dezordine in lista ta de idei, de aceea este indicat sa folosesti o structura care te ajuta sa te organizezi. O structura de tip hashtag este foarte utila atunci cand vrei sa iti ordonezi ideile principale. Fiecare sectiune a hashtag-ului reprezinta o parte importanta a Master Plan-ului care iti va oferi o imagine mai clara asupra aspectelor de care trebuie sa tii cont pentru a obtine cresterea dorita.
2. StartUp - Bazele unei afaceri puternice Un StartUp ar trebui sa aiba in vedere urmatoarele aspecte:
Afacerea - despre ce este ideea ta de afacere si ce inseamna ea?
Perspectiva - ce ai vrea sa realizezi si cand te astepti sa se intample?
Modelul - cum faci lucrurile sa se intample si ce actiuni duc spre succes?
Pont! Fa regulat o analiza SWOT
Analiza SWOT:
S - puncte tari (strenghts)
W - puncte slabe (weaknesses)
O - oportunitati (opportunities)
T - amenintari (threats)
Fa un tabel cu aceste sectiuni si completeaza fiecare sectiune cu detalii ce tin de afacerea ta. Vei observa mai bine care sunt punctele forte si unde este loc de imbunatatiri.
3. LevelUp
- dezvoltarea proiectului tau
Setup - ce actiuni vei face pentru a indeplini provocarea?
Impuls - ce oferi ca produs/serviciu si cum obtii (primii) bani?
Amplificare - cum ai de gand sa castigi vanzari?
Pont! Adapteaza sales funnel-ul in functie de KPIs Indiferent ce doresti sa faci/obtii trebuie sa ai intotdeauna obiective bine stabilite. Planul care te va ajuta sa atingi obiectivele setate are nevoie, periodic, de ajustari, pentru a putea performa mai bine. De aceea ajusteaza-ti sales funnel-ul in functie de indicii de performanta (Key Performance Indicators - KPIs).
Acesti KPIs trebuie analizati periodic deoarece nu sunt statici, ci se modifica in functie de evolutia business-ului tau si a actiunilor intreprinse.
4. ScaleUp - extinderea afacerii tale
Clientii - pe ce piete te concentrezi si cine este audienta target?
Tribul - cum arata echipa ta si cine sunt furnizorii & partenerii?
Profitul - care sunt veniturile previzionate?
Pont! Foloseste puterea tribului pentru a scala
Echipa ta si partenerii cu care alegi sa colaborezi (inclusiv comunitatea formata in jurul brand-ului tau) sunt o parghie foarte buna cand vine vorba de cresterea business-ului. In cadrul tribului poti gasi resurse care iti vor duce afacerea la urmatorul nivel. Trebuie doar sa tii aproape si sa relationezi cu fiecare grup al tribului tau.
Tu ti-ai facut planul de crestere pentru afacerea ta? Foloseste informatia obtinuta din acest material pentru a trece la fapte. Atunci cand esti organizat(a) si ai un plan bine structurat, e mai usor sa gasesti actiunile potrivite si sa faci lucrurile sa se intample.
Vezi si alte materiale utile: