Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Strategia ta de marketing pentru 12 luni.
SEO onpage si SEO offpage
Actiunile SEO se impart in 2 mari categorii:
1. SEO onpage - continut, optimizare prin cuvinte cheie, imagini, viteza de incarcare
2. SEO offpage - link building, postari pe alte bloguri (advertoriale), social media Optimizarea in site (SEO onpage) Google este interesat de continut, relevanta si utilitate. Asa ca trebuie sa te asiguri ca ai continut in site. Primul pas este optimizarea meta titlurilor si meta descrierilor. Apoi, sa ai descriere in homepage, in paginile de categorie si continut in blog.
Pe platforma Gomag poti adauga usor continut in homepage: testimoniale, povestea brand-ului, ultimele articole din blog. De asemenea, blog-ul este nativ platformei, face practic parte din magazinul online. Este recomandat sa optimizezi pagina de categorie cu texte ce contin cuvinte cheie (ex. discuti despre produsele din categoria respectiva). Continutul ajuta atat utilizatorul cat si motoarele de cautare sa inteleaga mai bine ce se gaseste in pagina respectiva. In afara de text, in partea de jos a paginii de categorie, se pot adauga imagini si video-uri. Foarte util este sa folosesti InstaApp, o aplicatie in platforma Gomag ce preia automat imaginile din contul de Instagram (al brand-ului) in magazinul tau online.
Analiza Ahrefs
Cea mai mare greseala facuta de multi antreprenori si oameni de marketing, cand vine vorba de promovare si profilul de backlink-uri, este sa duca backlink-urile doar catre homepage. Cand faci SEO (fie ca lucrezi cu profesionisti sau nu), trebuie sa duci backlink-uri inclusiv catre categorii, landing pages si pagini de produse pe care doresti sa le promovezi (cu siguranta vrei sa vinzi anumite categorii mai bine decat altele).
Ahrefs este o unealta care iti arata profilul de backlink-uri al unui site (cate duc spre homepage, cate duc spre pagina de produs etc.). Poti vedea si ce fac competitorii tai sau daca au campanii de advertoriale pentru anumite categorii pe care le promoveaza. Poti identifica si oportunitati pentru a obtine noi backlink-uri (site-uri unde ai putea posta sau cere o mentiune, pentru a creste numarul de backlink-uri). Nu este suficient sa legi magazinul online de un cont de Google Search Console, sa adaugi sitemap-urile (xml-urile) si apoi sa astepti ca lucrurile sa se intample cum vrei. Este necesar sa faci actiuni de SEO constant, pe mai multe planuri, pentru a putea evolua.
Pont! Cand faci continut in blog, sa te asiguri ca acesta merge pe homepage. Pentru ca homepage-ul este indexat, grabesti indexarea acelui articol.
Apoi, il promovezi pe social media si adaugi in text link-uri catre categorii si produse (te asiguri ca se formeaza o legatura interna solida).
Google Search Console
Adauga site-ul tau in GSC si asigura-te ca ai adaugat aici si sitemap-urile (xml-ul) - de la pagini de produs, categorii, imagini etc. Chiar daca Google iti da ok-ul pentru o pagina (arata Success la status), asta nu inseamna ca pagina este indexata. Acceseaza tab-ul URL inspection, adauga URL-ul paginii pe care doresti sa o indexezi in campul Inspect any URL… si apesi Enter. Dupa ce ai primit confirmarea ca URL-ul este in Google, apasa butonul Request Indexing. Este important sa ceri aceasta indexare pentru toate paginile de categorie din magazin (aici intelegi cat de important este sa ai un text descriptiv in pagina de categorie).
Atentie! Nu cere indexarea unei pagini mai mult de odata. Acelasi lucru se poate face pentru URL-ul blogului, pentru a indexa si aceasta categorie. Tocmai ai aflat ce trebuie sa faci pentru a-ti indexa rapid magazinul in Google, dar cel mai important e sa pui in practica toate aceste sfaturi. Urmareste din nou acest material pentru a te asigura ca ai inteles cum sa faci indexarea corect.
Aboneaza-te la canalul nostru de YouTube si vezi alte video-uri ce te vor ajuta sa iti dezvolti magazinul online si afacerea.
Vezi si alte materiale utile:
Vezi si alte materiale utile: