Vrei sa castigi instant 10 puncte de fidelitate in valoare de 10 lei? Fa-ti un cont, gratuit si rapid, chiar acum! Pornesti cu un credit de 10 lei reducere pentru orice curs digital sau material fizic premium iti doresti, doar in Academia de eCommerce by Gomag!
Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Idei de postari si strategii pe Instagram
Puterea unei comunitati pe Instagram Inainte de a vorbi despre cele 3 categorii de urmaritori pe Instagram si despre cat de important este sa ai o comunitate, trebuie sa te concentrezi pe urmatoarele aspecte: cunoasterea si intelegerea comportamentului comunitatii tale.
Cele 3 categorii de urmaritori pe Instagram
- Urmaritori activi - sunt cei care interactioneaza cu tine, cei care cumpara sau pun intrebari
- Urmaritori pasivi - sunt cei care iti vad postarile/ stories/ produse, dar nu interactioneaza
- Urmaritori indiferenti (sau spaima conturilor)
Cine sunt urmaritorii indiferenti?
- Persoane care te urmaresc, dar care uita repede de existenta ta. De exemplu, dupa ce organizezi un concurs fie pleaca (unfollow), fie nu te mai baga in seama.
- Persoane care interactioneaza extrem de rar cu tine, incat Instagram nu le mai trimite postarile tale in feed.
- Persoane care se gasesc intr-o stare de adormire.
Obiectivul tau este sa muti persoanele din categoria celor indiferenti in pasivi, iar pe cei din pasivi in activi. Mai mult, concentreaza-te sa aduci urmaritori activi si de pe alte conturi.
Retine! Sa primesti un like nu este neaparat targetul tau. Un like nu transforma un urmaritor intr-unul activ. De ce? Sa dai un like este o actiune usoara. Multi fac acest lucru din inertie. Un urmaritor activ este acela care iti lasa comentarii/ mesaje/ raspunde la sondaje etc. → este cel care a facut o actiune. Din pozitia de urmaritor pasiv, tu vrei sa-l aduci pentru ca el sa vada contentul tau si sa vrea sa-l distribuie. E important ca urmaritorii tai sa faca parte din dezvoltarea brand-ului tau.
Care sunt bazele unei comunitatii?
Adevarul este ca numarul de urmaritori nu conteaza, ci procentajul de urmaritori activi. De exemplu, daca ai 500 de urmaritori, nu inseamna ca te urmaresc 500 de persoane. Instagram (la fel ca Facebook) nu promoveaza prea mult partea de organic. Acest lucru inseamna ca postarea ta va ajunge la cel mult 18% dintre urmaritorii tai (in mod organic). Dar acest lucru nu inseamna ca nu putem maximiza performanta contului de Instagram fara a face investitii considerabile.
Iata cum:
- Creeaza continut valoros si creativ (informatii interesante pentru urmaritorii tai)
- Promoveaza produsul cu pasiune- trebuie sa crezi in produsul tau
- Focus pe oameni/ clienti - trebuie sa iti pese de oamenii care te urmaresc, comunica cu ei, raspunde la mesaje
Cum dezvolti o comunitate pe Instagram? Retine: fara o fundatie stabila, nu vei putea construi nimic. Drept urmare, incepe prin optimizarea contului de Instagram. Apoi:
- Organizeaza giveaways (citeste articolul nostru pentru cele mai tari sfaturi https://www.gomag.ro/blog/instagram-giveaway/) - Cauta o autoritate in domeniul tau/ influencer care are o comunitate si organizeaza giveaway pe pagina lui
- Foloseste story-urile pentru mai mult impact cu urmaritorii tai (de ex., quiz-uri, sondaje)
- Lasa comentarii relevante la postarile conturilor pe care le urmaresti
- Ofera informatii relevante care sa transforme clientii in clienti pe viata