Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul tau de vanzari!
Castiga increderea clientilor
Pentru a castiga vanzari si un loc cat mai bun in piata, trebuie intai sa castigi increderea clientilor. Iar asta nu se intampla prin oferirea celui mai mic pret din piata. Companiile mari nu au intotdeauna cel mai bun pret, dar oamenii tot aleg sa cumpere de la ei. Au incredere in aceste companii. Diferenta dintre aceste companii si altele (cu preturi mai mici, de exemplu) este data de serviciile adaugate produselor vandute. Nu uita ca magia cumparaturilor se intampla in site-ul tau. Incearca sa nu te pierzi in strategii de marketing si atragere de trafic. Acestea ajuta, aduc oameni in site, dar decizia de cumparare este influentata doar de tine (de cum alegi sa abordezi clientii si ce valoare le oferi in schimbul banilor).
Diferentiere prin servicii adaugate
Exista posibilitatea ca si alte companii sa vanda aceleasi produse ca tine. De aceea este recomandat sa te diferentiezi prin servicii adaugate. Sa mergi cu cel mai mic pret din piata nu este o strategie buna. Pe termen lung, nu te va ajuta sa faci profit. In plus, poate atrage un semnal de alarma asupra brand-ului tau (oamenii pot avea indoieli cu privire la calitate, de exemplu). Serviciile oferite te pot ajuta sa te diferentiezi de competitie si sa castigi increderea clientilor.
Ce servicii pot face diferenta?
1. Vanzarea consultativa
Se refera la a ajuta clientul (telefonic) sa ia cele mai bune decizii de achizitie. Poti incuraja clientii (in functie de nisa de activitate) sa aiba o discutie in familie, cu partenerul (daca e cazul), referitor la preferinte si nevoi. De asemenea, incurajeaza clientul sa-si doreasca sa aiba o discutie cu tine (in special daca intampina dificultati in alegerea produselor). Lasa un numar de telefon intr-un loc vizibil pe site.
2. Costuri fixe de transport
Poti alege sa oferi costuri fixe de transport, indiferent de situatie. Sau poti alege sa oferi transport gratuit daca se atinge un anumit prag valoric (de cumparaturi) la comanda.
3. Impachetare premium
Aceasta metoda functioneaza foarte bine, in special daca ai produse ce se pot oferi ca si cadou.
4. Programe de fidelitate
Punctele de fidelitate, oferite in cadrul unui program de fidelitate, te pot ajuta sa castigi vanzari recurente. O parte din clientii care au primit aceste puncte vor dori sa se intoarca in magazin pentru a le utiliza (sau colecta mai multe puncte). Cu punctele de fidelitate, nu oferi cel mai mic pret, ci o reducere la o achizitie viitoare.
5. Garantii extra
Poti oferi garantii extra la produsele tale in mod gratuit sau ca si valoare adaugata la cosul de cumparaturi (garantia produselor se extinde contracost).
6. Retur in 30 de zile
Poate fi o strategie care functioneaza, dar nu se preteaza in toate nisele.
7. Servicii de montaj si intretinere
Poti oferi aceste servicii impreuna cu anumiti parteneri, care te pot ajuta in acest sens.
8. Cadouri supriza in cos (sau colet)
Poti oferi produse extra la comanda. Aici poti decide daca doresti sa anunti clientul despre cadou (sa il lasi sa bifeze optiunea inainte de a finaliza comanda) sau sa nu il anunti si sa il oferi ca surpriza in colet.
9. Reduceri si promotii cu parteneri
Poti colabora cu alti vanzatori, din nise apropiate, pentru a oferi vouchere de reducere la comun in cosul de cumparaturi. Uita-te la competitie si vezi ce fac acestia pentru a castiga increderea clientilor (ia in considerare si brand-urile mici, nu doar pe cele mari). Vezi ce poti face tu pentru a te diferentia. Testeaza mai multe strategii pentru a vedea ce functioneaza cel mai bine pentru business-ul tau.
Ai aplicat din strategiile prezentate mai sus? Sau ce ai dori sa aplici pentru business-ul tau?
Aboneaza-te la canalul nostru de YouTube si fa parte din comunitatea noastra, eCommerce cu Gomag pe Facebook, pentru a avea acces la informatii utile si testate de un numar mare de antreprenori.