Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul de vanzare in magazinul tau online
Procesul de vanzare online implica mai multe etape. Mai intai, oamenii trebuie sa afle despre tine, brandul tau si produsele pe care le vinzi. Apoi, trebuie sa ajunga pe site-ul tau, sa descopere cele mai bune oferte si sa aiba incredere in tine.
Apoi, ei pot cumpara produsele pe care le oferi. La prima vedere, pare simplu sa atragem clienti prin campanii de marketing, investind bani in trafic. Dar in realitate, lucrurile sunt mai complexe.
Diferite tipuri de audienta cumpara in mod diferit, in functie de circumstante.
Statisticile arata ca piata de eCommerce online din Romania este in crestere, cu toate ca intr-un ritm mai lent decat in timpul pandemiei. Cu toate acestea, oamenii continua sa cumpere online, iar competitia creste pe masura ce mai multi antreprenori intra in aceasta industrie.
1. Piramida cumparatorilor:
In jur de 3% dintre oameni cumpara acum, spun statisticile.
Problema este ca toate campaniile de marketing, in special cele bazate pe performanta, sunt directionate catre audienta pe care dorim sa o convingem sa cumpere. De aceea este atat de competitiva.
Exista, de asemenea, o audienta de aproximativ 6-7% care este interesata de produsele sau serviciile tale, si este pregatita, dar au o ezitare inainte de a cumpara.
Apoi, mai avem o audienta de aproximativ 30% care nu considera ca au nevoie de produsele tale. Folosind campanii de marketing eficiente, poti sa-i convingi sa ia in considerare produsele tale. Crearea de continut de calitate si SEO sunt esentiale pentru a ajunge la aceasta audienta.
Trebuie sa fii constient ca nu toata lumea va fi interesata sa cumpere. Important este sa stim cum sa reactionam la aceste informatii si sa tintim sa pregatim cat mai multe persoane sa cumpere.
Pentru a creste vanzarile, trebuie sa lucrezi cu audienta pe care o ai deja si sa incerci sa ii aduci la conversie pe cei care nu sunt convinsi sa cumpere. Foloseste diferite metode de targetare si investeste in strategii de marketing inteligente pentru a atinge aceste obiective.
3. Cum arata un Sales Funnel pentru un magazin online?
a. Top of the Funnel
Obiective:
- Creste notorietatea ofertei/brand
- Creste listele de remarketing
- Inbunatateste interactiunea
- Creste traficul din site
Canale: Blog, Infografice, Video, Postari in social media, Micro site
b. Middle of the Funnel
Obiective:
- Creste lista de email/lead generation
- Creste listele de remarketing
- Achizitie client
Canale: Ghiduri PDF/ ebook, Webinarii, Coduri reducere, Survey
c. Bottom of the Funnel
Obiective:
- Lead nurture
- Creste listele de remarketing
- Creste valoarea clientului
- Creste retentia
- Creste frecventa de cumparare
Canale: Demo/teste, Studii de caz, Webinarii/ evenimente, Prezentari, Comparatii
3. Creste pas cu pas fiecare segment
Fiecare afacere are un potential de crestere urias. Sa ne uitam la o schema pentru a realiza acest potential: marirea numarului de contacte, sporirea abonatilor la newsletter, cresterea interactiunilor pe social media si, in final, extinderea numarului de clienti.
Un element cheie este mentinerea unei frecvente constante de campanii si comunicare catre clientii existenti. Este important sa valorificam audientele disponibile. Clientii existenti pot fi fidelizati prin oferte periodice. In plus, putem dezvolta campanii de remarketing inteligente pentru a atrage vizitatorii care inca nu au devenit clienti.
Este esential sa tintim mai multe audiente si sa colaboram cu afiliati. Un program recomandat de afiliere este 2Performant pentru a atinge diversele audiente online. Pentru a obtine cele mai bune rezultate, trebuie sa fim bine pregatiti si sa avem un plan bine definit, in special in perioade aglomerate precum Black Friday.
Vezi si alte materiale utile: