Vrei sa castigi instant 10 puncte de fidelitate in valoare de 10 lei? Fa-ti un cont, gratuit si rapid, chiar acum! Pornesti cu un credit de 10 lei reducere pentru orice curs digital sau material fizic premium iti doresti, doar in Academia de eCommerce by Gomag!
Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Pagina de produs într-un magazin online
1. Vanzarile internationale
Conform Statista, in acest an achizitiile internationale (cross-border) reprezinta 22% din livrarile de produse eCommerce. Adica, undeva la 3.53 trilioane de dolari. Cele 3 motive principale pentru care oamenii cumpara din alte tari sunt preturile mai scazute, faptul ca produsele respective sunt indisponibile in tarile lor si faptul ca in acest fel pot gasi produse unice.
Prin urmare, comertul electronic pe pietele internationale iti prezinta o multime de avantaje:
- Iti poti creste vanzarile substantial, accesand piete complet noi.
- Iti poti largi plaja de clienti pentru tipuri de produse care nu au atat de multa cerere in Romania.
- Iti poti creste profitul magazinului, mai ales daca actionezi inaintea firmelor competitoare.
- Iti poti consolida brandul si pozitia pe multiple piete, care te percep in mod corect.
2. Cum evolueaza lucrurile?
Lumea a avut de suferit la inceputul anului 2022. Dezastrele teritoriale si sfarsitul pandemiei au dus la o scadere a vanzarilor. In Europa de Vest vanzarile cross-border au crescut. Aceeasi situatie nu se repeta si pe piata din Romania. La jumatatea lunii octombrie a acestui an, se poate observa o crestere foarte mare la nivelul clientilor DHL care vand international.
3. Resurse de care ai nevoie pentru a vinde international
DHL a generat o functionalitate care se numeste Website Health Check - un sumar de bife pe care orice site ar trebui sa le aiba. DHL a pus la punct un “to-do list”, ajutand posesorii de magazine sa implementeze detaliile necesare cat mai rapid. DHL ofera un kit de onboarding foarte usor de folosit, inclusiv servicii de livrare “next day”, ce asigura livrarea coletului la destinatie a doua zi. Atunci cand magazinul merge bine, iar vanzarile cresc constant, extinderea catre vanzari internationale este un pas natural. De aceea este bine sa te gandesti la o dezvoltare globala inca de la inceputul afacerii tale.
4. Diaspora
Diaspora Romaneasca este la un nivel unic in istorie, 10 mil de clienti romani activi care sunt prezenti in Franta, Germania, Italia, Spania etc.
Pentru a vinde international optimizeaza-ti magazinul astfel:
- afiseaza preturile in moneda locala
- timpul si costurile corecte de transport, inca din pagina de produs;
- modalitati uzuale de plata in tara respectiva;
- dovezi de incredere locale (nume locale pentru testimoniale);
- optiuni de livrare preferate local;
- un sistem de recenzii adaptat la limba tarii in care vinzi;
- imagini cu produsul in context, in proces de folosire, din toate unghiurile si video-uri de produs / tutoriale.
Iti recomandam sa incepi cu pasi mici, targeteaza clientii care sunt vorbitori de Limba Romana in strainatate. Cu campanii de marketing dedicate lor, rezultatele nu o sa intarzie sa apara.
5. Metoda ''Next day delivery''
Cumparatorii tai se vor bucura de urmarire live, la un interval orar de 1 ora si notificari de pana la minut care le vor permite sa isi schimbe data sau locatia de livrare daca nu vor fi la adresa de livrare. Ei pot decide sa directioneze coletul catre un vecin sau un loc sigur. Sau pot alege sa colecteze din peste 3.500 de ServicePoints, care se afla in magazine locale.
6. Ce produse nu se preteaza pentru livrarea cu DHL?
- Nu se pot livra produse periculoase, produse inflamabile, tutun, alcool.
- Se pot livra obiecte care pot fi transportate in conditii speciale: laptopuri, notebook-uri, obiecte de uz casnic etc.
7. Costuri de logistica pentru a livra din Romania in extern
Nu exista un cost standard. In procesul de onboarding a unui client, DHL merge in vizita, se discuta o multime de aspecte si se face un profil al clientului respectiv. De regula, planul oferit poate fi folosit fara probleme pe parcursul unui an intreg. Un exemplu rapid, de cost, ar fi transportul unui colet de sub 2 kg, cu livrare “next day” in Europa, pentru aproximativ 50 lei.
Pe Florin il puteti gasi pe social media, pe grupul Facebook “De ce Crossborder?”, la [email protected] sau [email protected] pentru solicitari.
Vezi si alte materiale utile: