• 0721-334.992
  • 0 0
  • Contul Tau
  • Inregistreaza-te

Cum iti planifici strategia pentru profit in magazinul tau online - Educatie financiara

Ce este educatia finaciara si cum te poate ajuta sa ai un business profitabil? Eusebiu Burcas, coach financiar, antreprenor si trainer, cu o experienta in domeniu de peste 24 de ani, iti vorbeste despre educatia financiara, precum si despre programul Profit First si cum te poate ajuta in business. Mai mult, iti ofera sfaturi utile despre cum sa iti gestionezi veniturile si cheltuielile pentru a putea acumula profit in business-ul tau, vorbim despre educatie financiara. Urmareste video-ul pe care l-am realizat impreuna!
Gratuit
Gomag
Cum iti planifici strategia pentru profit in magazinul tau online - Educatie financiara-big
Gratuit
Limita stoc
- +
Acceseaza Acum

Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul tau de vanzari!

Ce inseamna educatia financiara?

Eusebiu a sesizat de-a lungul timpului anumite confuzii cu privire la aceasta pereche de termeni. El ne spune ca termenul de „educatie” ii duce pe multi antreprenori si nu numai la ideea de scoala, la un mediu formal. „In fond, educatia financiara este educatia despre bani. Educatia despre viata. Este oarecum similara cu fitness-ul, sportul, mancatul sanatos s.a.m.d. Ar trebui sa fim un pic mai atenti la gestionarea resurselor, in special a celor financiare. Cam despre asta este educatia financiara. Ce faci cu banii, cum ii castigi, cum ii gestionezi.” Eusebiu a mai observat faptul ca foarte multi antreprenori se gandesc doar la cum sa faca mai multi bani, dar nu si la ce profit au.

Cum functioneaza Profit First? „Profitul este ceva ce iti ramane dupa ce scapi de toti [banii].” Profit First intoarce paradigma profitului cu care am fost invatati inca de pe bancile scolii, si anume: Venituri - Cheltuieli = Profit Mike Michalowicz, autorul cartii Profit First, propune urmatoarea abordare: „Haide sa facem venituri, sa scoatem profitul de acolo, iar ce ramane cheltuim.” Eusebiu ne spune ca a testat aceasta teorie timp de 1 an. Dupa ce a vazut ca functioneaza, a inceput sa o aplice si in cazul clientilor sai. Vestea buna este ca aceasta metoda de lucru detine si licenta pentru Romania. Astfel ca nu este o metoda de lucru copiata si adaptata, ci una implementata si in tara noastra.

Ce trebuie sa ai in vedere atunci cand aplici aceasta metoda? In primul rand, trebuie sa iti faci un diagnostic in baza datelor de anul trecut. Dar nu cu o balanta in fata, majoritatea antreprenorilor nici nu stiu sa citeasca un astfel de document contabil. Asadar, vezi care este venitul totul al companiei tale, cat ai facturat anul trecut. Al doilea lucru la care sa fii atent este venitul tau real, mai ales in eCommerce, unde se plimba marfuri. Apoi exista cheltuielile cu marfurile si subcontractorii. Dupa ce scazi aceste cheltuieli din venitul total, ramai cu venitul real. Acestia sunt banii tai. De exemplu, daca ai vandut de 1 milion de euro, venitul tau real este undeva la 200 de mii de euro. Un alt aspect important este definirea profitului, ne mai spune Eusebiu. Daca ti-ai propus sa faci 5% profit, acest lucru inseamna ca fiecare leu care intra in business-ul tau contine 5% profit.

Sfatul lui Eusebiu este sa extragi profitul si sa-l muti intr-un cont separat. Astfel incepi sa cresti profitul firmei, ca intreg. „Business-ul trebuie sa serveasca antreprenorul, nu invers.” Eusebiu le recomanda antreprenorilor sa isi stabileasca un profit inca de la inceputul business-ului. Mai mult, sa se gandeasca fiecare dintre ei unde vrea sa se pozitioneze in piata. Aici te ajuta foarte mult sa te uiti si la strategiile competitorilor tai. „Pana te dumiresti ce nu faci corect, pune macar 1% din profit deoparte.” Retine faptul ca, daca nu faci profit, nicio banca nu o sa iti dea imprumut si niciun investitor nu va fi interesat de business-ul tau. Mai mult, daca nu poti face business-ul profitabil in 1-2 ani, poate ca aceasta nu este directia cea mai buna pentru tine.

In concluzie Eusebiu iti recomanda sa:
- Te concentrezi pe cifre si sa stabilesti ce profit vrei sa faci
- Sa iti deschizi un cont de profituri in care sa muti lunar 1% din profituri
- Daca activezi intr-o nisa unde media profitului este de 10% pe an, business-ul tau ar trebui sa ajunga acolo in aproximativ 3 ani Asadar, apuca-te chiar acum sa faci o analiza amanuntita a business-ului tau in anul care abia a trecut si traseaza-ti niste obiective clare pentru 2021. Spor la actiune! 

Suport clienti Luni-Vineri 9:00-17:00

0721-334.992 contact@gomag.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!