Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul tau de vanzari!
Cum te ajuta Live Chat-ul sa vinzi in magazinul/ site-ul/ business-ul tau online?
Discutiile fata in fata raman cea mai sigura modalitate de a creste rata de conversie pentru serviciile tale.
Care sunt variantele unui business online sa deschida aceasta discutie/ conversatie?
Fireste, prin utilizarea unor aplicatii de comunicare care te vor ajuta sa intelegi mai bine nevoile clientului tau, sa ii oferi cele mai bune solutii pentru problemele lui si, mai mult, sa iti imbunatatesti propriile servicii. Statisticile spun ca 51% dintre clienti apreciaza si revin la un brand care le ofera posibilitatea de a comunica cu ei pe chat. Mai mult, tot statisticile releva faptul ca 20% dintre utilizatori prefera sa comunice cu un brand pe chat inainte de a lua o decizie de cumparare (chat-ul magazinului, Facebook, Instagram etc.). Deci, clientii au nevoie de tine, au nevoie de mai multa claritate inainte de a lansa o comanda, iar Live Chat-ul devine prietenul business-ului tau.
Cand sa folosesti Live Chat-ul?
Cea mai buna varianta ar fi chiar de la lansarea site-ului tau. Folosind acest tool de comunicare din fazele incipiente ai o ocazie foarte buna sa intelegi mai multe despre site-ul tau: cum functioneaza - prin prisma userilor, care este experienta vizitatorilor, care sunt nevoile lor etc. Daca volumul de lucru in business-ul tau este mai mare poti adauga functia de chat doar in anumite locatii din site. De exemplu, in zona de finalizare a comenzii (te ajuta sa „salvezi cosul de cumparaturi”); in pagina cu cele mai multe vizite sau cu cel mai mare bounce rate (te ajuta sa afli de ce vizitatorii parasesc pagina si poti gasi solutii pentru a remedia problemele sesizate de acestia).
Strategia de Chat
Exista doua strategii de Chat utilizate in online:
- Reactiva - casuta de chat este vizibila pe site si ramane la latitudinea vizitatorului daca doreste sa o foloseasca;
- Proactiva - este acea casuta de chat de tip pop-up care este insotita de atentionari, animatii, sunete etc. Testeaza ambele variante pentru a descoperi care este potrivita site-ului tau.
De ce este important un Live Chat?
Clientul tau potential isi doreste sa fie ascultat/ auzit. El are nevoie de empatia si expertiza ta pentru a lua cele mai bune decizii pentru el. Statisticile la nivel mondial arata ca, in cazul unui raspuns pe e-mail, un client are de asteptat 17 ore. In social media timpul de asteptare este de 10 ore, iar prin Live Chat este de doar 2 MINUTE! Gandeste-te ca vizitatorul/ clientul tau are nevoie de tine acum!
Cum alegi o aplicatie de Live Chat?
Exista numeroase aplicatii de Live Chat disponibile, dar tot prin testare o vei putea alege pe cea mai buna. Cu toate acestea, ar trebui sa ai in vedere urmatoarele aspecte atunci cand alegi cea mai buna aplicatie
Live Chat:
- Automatizari- verifica daca iti ofera optiuni pentru lead generation, raspunsuri predefinite etc.;
- Statistici - verifica daca iti ofera informatii in timp real despre unde se afla utilizatorul in site, IP-ul lui etc.;
- Este mobile friendly? - Modul de afisare al widget-ului in pagina ta si daca poate fi personalizat cu poza, nume etc. Suntem convinsi ca aceste sfaturi iti vor fi de folos daca doresti sa iti dezvolti business-ul online mai mult decat inainte. Ti-a placut acest video? Aplica sfaturile pentru a deveni un antreprenor de succes si nu uita sa ne dai un Like si te abonezi la canalul de YouTube. Urmeaza si alte materiale interesante pe care sigur nu vrei sa le ratezi.