Deschide un cont in Academia de eCommerce si primesti instant 10 puncte de fidelitate in valoare de 10 lei, sa iti cumperi materialele care te intereseaza. Bucura-te de extra reducere la comandarea produselor premium din Academie!
Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Pagina de produs intr-un magazin online
Statisticile prezentate de Doru ne spun ca Romania este a 4-a tara din lume cu cea mai mare crestere pentru invatarea din mediul online. „E ca un program de digitalizare, pandemia aceasta. E ceea ce s-ar fi intamplat in 5-6 ani, in mod obisnuit.” Cum arata autorul de cursuri complet:
- Tine cursuri 1 la 1
- Organizeaza workshop-uri/ tabere
- Tine cursuri online
- Are o carte tiparita sau un audiobook
- Are abilitati de public speaking
- Organizeaza mastermind-uri sau membership-uri pe baza de abonament
Retine! Aceste abilitati se obtin in timp, prin experienta. Scara produselor (cum ar trebui sa arate calatoria unui client daca acesta nu te cunoaste):
Magnet → incepe cu un produs gratuit, dar de care sa fii suficient de mandru incat sa poti cere bani.
Tripwire → ofera un produs ieftin, dar de valoare (castigi increderea clientului).
Core product → ofera un audiobook, o carte, un webinar sau un eveniment gratuit.
Profit maximizer → ofera un program online mai complex (pentru specializare).
1 to 1 (Consultanta) → aici te adresezi persoanelor care deja te cunosc si au incredere in tine. Poti cere mai multi bani.
Afiliere/ parteneriate → acesta este clientul care te cunoaste si care stie sa iti vanda produsele (a trecut prin toata scara de produse).
Retine! Aceasta scara a produselor se realizeaza pe o singura micronisa. Doru recomanda sa incepi prin a construi core productul (cursul), acesta fiind centrul afacerii tale. Ulterior te poti apuca de magnet, care te ajuta sa iti construiesti audienta.
Ce au in comun cele mai tari lansari de cursuri?
- Cursurile pe editii - lucreaza live cu audienta ta, primesti/ oferi feedback. Cu fiecare editie vei deveni tot mai bun in ceea ce faci. - Investitia in materiale gratuite.
- Vanzarea catre oamenii „calzi”, care au mai luat materiale de la tine.
- Cursuri scumpe. Produse experientiale vs Produse Informationale Informatia ≠ Educatia
Pentru a avea succes cu proiectul tau educational, trebuie sa oferi cursantilor o experienta pozitiva care sa le ofere rezultate in activitatea lor. Spirala Dezamagirii vs Spirala Victoriei Ce presupune Spirala Dezamagirii:
- Prea multe optiuni (poti face asa sau asa… sau asa). Cand un client nu stie ce sa aleaga, nu mai alege nimic.
- Lipsa unei viziuni clare asupra obiectivului final.
- Drumul spre destinatie este prea incalcit si ajungi sa renunti.
- Lipsa unei provocari. Clientul nu poate face fata provocarilor care vor aparea in viitor.
- Paralizia mentala si blocarea actiunii.
- Anonimitatea - iti tratezi clientii ca pe o adunare de oameni fara nume, suflet si personalitate.
- Izolarea - nu interactionezi cu clientii, dar nici nu creezi un cadru pentru ca ei sa interactioneze intre ei.
- Lipsa unul flow in procesul de invatare/ predare.
- Termini experienta in „genunchi”. Iar daca nu o termini, crezi ca tu nu poti face anumite lucruri. Rezultatul? Oamenii inceteaza sa mai creada in educatie si au un blocaj in dezvoltarea lor personala si profesionala.
Cum construiesti Spirala Victoriei: Desi Spirala Dezamagirii nu se poate anula complet, poti lucra asupra unor aspecte pentru a-i diminua impactul.
- Stabileste o misiune clara;
- Stii cum va arata viata ta dupa ce ai reusit;
- Ai o imagine clara asupra lucrurilor care urmeaza;
- Ofera mici victorii constante;
- Normalizarea provocarilor prin ritm si constanta;
- Construieste increderea treptat (momente de varf emotional, entuziasm si sentiment de progres);
- Feedback din toate partile, spre toate partile;
- Comunitate - nu investi in platforme sofisticate, un grup de Facebook e suficient;
- Flow constant - cursul incepe intr-o zi si se termina in alta zi;
- Misiune indeplinita si inceperea unei alte provocari.
Cei 5 pasi pentru construirea unui curs:
- Pregatirea
- Construirea audientei
- Promovarea organica si platita
- Crearea cursului
- Lansarea cursului Pentru a avea sanse de reusita in demersul tau de a face cursuri online, Doru iti recomanda sa alegi un domeniu pe care il cunosti.
De asemenea, trebuie sa iti doresti sa ajuti oamenii si sa faci acest lucru in mod constant. Daca ti-a placut materialul de astazi, aboneaza-te la canalul de YouTube pentru a primi sfaturi utile despre cum sa iti construiesti un business online cu rezultate bune.
Vezi si alte materiale utile: