Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul tau de vanzari!
“Doriti si cartofi?” Chiar daca nu ai mai auzit pana acum de OTO, expresia de mai sus sigur ti se pare cunoscuta. Practic, oferta unica reprezinta o tehnica de a face cross-sell chiar inainte ca omul sa iti trimita comanda. Alegi un produs complementar cu categoria din care a cumparat sau un produs general, bine primit de oricine, si stabilesti un discount unic care va fi valabil doar acum si pe care nu il va gasi pe site in alta parte. Cheia este sa ii transmiti din text clientului acest lucru - ca e un pret unic, pe care nu il va mai putea accesa altadata - pentru a-i da impulsul ca trebuie sa aiba oferta acum. De ce sa faci o oferta unica? Pentru ca e o tehnica de urgentare. La fel cum noi facem oferte si asiguram bonusuri doar pentru primii 5 clienti care cer oferta. La fel cum afisezi un cronometru in paginile de produs sau intr-un landing page. Sau in hello bar. E acelasi motiv pentru care le spui oamenilor sa cumpere cat mai repede atunci cand ai stoc limitat. Urgentarea e o tehnica super cunoscuta si extra folosita pentru cresterea conversiilor si grabirea deciziei de cumparare. Pentru ca functioneaza.
De ce functioneaza OTO sa cresti valoarea medie a comenzilor? Pentru ca, in general, atunci cand omul ia decizia sa cumpere un produs si il adauga in cos, e deja pe buying mode. Ai cele mai mari sanse sa il convingi sa mai ia un produs, mai ales daca e la reducere.
Sfaturi si exemple pentru cum sa faci o Oferta Unica
- Ofera un produs cu o marja buna de profit asa incat sa iti acopere cel putin costul de achizitie pentru clientul respectiv. OTO te ajuta sa cresti valoarea medie a comenzilor in magazin si, in acelasi timp, economisesti costurile pentru 2 transporturi, procesari de plata etc. Alege un produs standard, general, care sa se potriveasca indiferent de cumparator. Sa adaugi obligatoriu in descriere ce vrei sa transmiti prin OTO. Daca nu le spui oamenilor “Hei, asta e o oferta de genul odata in viata”, ei nu au altundeva de unde sa stie. Daca stii ca ai produse cu preturi mari, foloseste o descriere bazata pe beneficiu, nu pe curiozitate - upgrade, accesorii, “ merg impreuna”, “e piesa care completeaza puzzle-ul”.
Ce face aceasta oferta diferita: E prima data cand o faci? E genul de targ “odata in viata”? E limitata de timp sau stoc? Subliniaza elementul de unicitate in textul ofertei. Poti sa incerci o serie de oferte unice in functie de tipologia de clienti: Daca a adaugat 1-2 produse si totalul e mai mic decat valoarea medie a comenzii in magazin (produsele au preturi mai mici decat pretul mediu din site) fa-i o oferta cu o reducere mare; Daca valoarea cosului depaseste valoarea medie, fa-i o reducere mai mica la un produs complementar cu categoria produselor selectate initial cand vorbim despre marketing online, stim deja cum se fac afaceri online, cum se gestioneaza un magazin online, faptul ca se poate vinde prin cross selling si putem discuta clar despre ecomemrce Roamania.