Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul tau de vanzari!
O multime de antreprenori, producatori si startup-uri se gandesc ca un magazin online de succes inseamna un site cu zeci sau sute de mii de produse. Gresit. Succesul unui magazin online inseamna sa iti intelegi foarte bine produsul si sa reusesti sa raspunzi la toate intrebarile pe care le au clientii tai. Atunci cand vor sa inteleaga cum se foloseste produsul, tu sa vii cu idei noi. Sau, de exemplu, cand au diferite obiectii, cand vor sa vada care este diferenta intre business-ul tau sau produsul tau si al altora din piata sau nisa ta. Un numar mare de produse intr-un magazin online inseamna parteneriate cu unul sau mai multi furnizori. Si de obicei, cand ai un volum mare de produse lucrurile se complica, pentru ca, de exemplu, clientul tau poate sa faca o comanda mare in site, cu produse diferite ce, in spate, provin de la furnizori diferiti. Nu toata lumea are sincronizat la timp pretul si stocul. Atunci toate frustrarile, toate nemultumirile se sparg… in capul tau. Avem si o discutie cu unul dintre clientii nostri de la Kindehaus, care s-a confruntat cu exact aceasta provocare. Danut a inceput cu un numar limitat de produse. El este producator de mobilier pentru copii. A inceput cu aproximativ 7 produse, dupa care, manat de acest impuls de a avea un numar mare de produse, a inceput sa faca parteneriate si in foarte scurt timp a ajuns de la 7 la peste 15.000 de produse. Asa a inceput sa primeasca comenzi pe care nu le putea onora, sau nu in intregime, iar timpul de livrare pentru diverse produse era din ce in ce mai mare pentru client. Gandeste-te acum ce inseamna sa comanzi produse pentru copii: de foarte multe ori clientii le comanda drept cadou pentru copiii lor sau pentru copiii altora. La scurt timp, Danut a revenit la numarul initial de produse, carora li s-au adaugat momentan inca 3. Cu doar 10 produse pe site, lunar, are peste 700 de comenzi in magazin. Ce inveti de aici? Poti sa incepi chiar si cu un singur produs, important este sa incepi. Cu 7, 10 sau 20 de produse poti sa ai un business foarte stabil si scalabil.
Totusi recomand sa existe mai mult de 1 produs deoarece dupa o prima comanda, tu poti seta un email sa mearga la 2 saptamani, cu alte recomandari de alte produse. Dupa urmatoarea achizitie, un alt email sau Gobot ii trimite clientului urmatoarea recomandare. In acest fel ai un proces continuu de vanzare si lucrurile pot fi scalate. Orice magazin e profitabil atunci cand clientii se intorc, vin din campaniile de email marketing si din recomandari. Chiar poti sa vinzi online cu un numar limitat de produse! Vrei si alte materiale dedicate pentru eCommerce si marketing? Aboneaza-te la canalul de YouTube si vei primi o notificare cand postam urmatorul video.