Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul tau de vanzari!
Totul incepe de la analiza Inainte de a lansa un business, indiferent de specificul acestuia, este recomandat sa faci o analiza de piata.
Unde faci acesta analiza (research)?
Poti sa faci asta singur(a), utilizand Google. Acest motor de cautare are indexata toate informatia disponibila online. E bine sa cauti si statistici privind evolutia pietei de eCommerce (din 2022 sau alt an de interes). Informatiile obtinute te ajuta la promovarea produselor catre potentiali clienti. Te mai poti folosi de Consumer Barometer, 2Performant, GPeC si blogul Gomag, pentru a descoperii informatii despre piata de eCommerce din anii precedenti (sunt articole ce de obicei se publica la inceput de an). Pe intreaga perioada a anului, poti gasi statistici referitoare la evolutia anumitor industrii. Poti descoperi nisele care vand cel mai bine si vedea valoarea cosului de cumparaturi in nisa pe care o targetezi.
Cine sunt competitorii tai? Fa un research pe Google sa vezi cine sunt competitorii tai. Nu te limita doar la marketplace-uri (nici nu e bine sa te compari cu marii jucatori din piata) si vezi care este competitia la nivel local, cat si national. Cauta cuvintele cheie ale produselor pe care vrei sa le vinzi. Creeaza un tabel Excel sau un Google Drive cu toate site-urile listate pentru aceste cuvinte. Vezi care sunt magazine nationale si care afaceri locale. Pe Mfinante poti verifica anul de infiintare, istoric, cifra de afaceri si profit pentru orice companie inregistrata in Romania. Analiza actiunilor de marketing Poti continua cu o analiza mai avansata a actiunilor de marketing.
Ce inseamna asta? Vezi actiunile facute in Google, partea de comunicare din social media, numarul de fani de pe Facebook, urmaritorii de pe Instagram si reclamele rulate. Poti verifica hashtag-urile folosite de competitie, pentru a vedea daca sunt mentionate si de altii (si daca au campanii cu influenceri si micro-influenceri). Analiza te ajuta sa faci lucrurile mai bine (decat ai facut-o pana acum si chiar mai bine decat altii).
Cand cumpara oamenii produsele?
Pentru a vedea acest lucru te poti ajuta de Google Trends (gratuit, disponibil oricand) si contul tau de Google Ads (e bine sa creezi unul, daca nu ai inca). Hashtag-uri de analizat: #clienti, #targetare, #interese, #dorinte, #socialmedia. Fa o analiza avansata in comunitatile si grupurile din Facebook (alegele pe cele specifice nisei de interes si activitate). Aici gasesti parerile oamenilor despre anumite produse, provocari, nevoi etc. Informatiile colectate de la utilizatori te ajuta sa-ti construiesti o strategie care sa te diferentieze de celelalte brand-uri din piata.
Cum arata clientul tau?
Te ajuta sa te uiti peste conturile celor mai activi utilizatori din comunitatile analizate (conturi personale). Incearca sa intelegi personajul din spatele contului. E sau nu interesata acea persoana de tipul produselor pe care le vinzi? Cum arata demograficele (locatia)? Ce posteaza, cum interactioneaza si ce brand-uri apreciaza? Colecteaza informatii pentru a contura avatarul de client pe care il poti targeta ca afacere.
Ce actiuni legate de analiza de piata a produselor pe care le vinzi ai facut, ai dori sa faci, ce te-a ajutat si ce ai dori sa descoperi?
Aboneaza-te la canalul nostru de YouTube pentru alte informatii utile dezvoltarii tale profesionale si cresterii afacerii tale.