Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Pagina de produs intr-un magazin online
1. Cunoaste-ti produsele Daca nu le intelegi in profunzime, risti sa intri in batalia preturilor si sa pierzi. Odata ce ai cunostinte solide despre portofoliul tau, poti oferi clientilor solutii personalizate, crescand sansele de vanzare. De asemenea, asigura suport post-vanzare. Acest principiu se aplica si atunci cand iti angajezi personalul de vanzari. Vanzarea nu se opreste la primul produs; obiectivul este sa vinzi clientilor cat mai mult si sa creezi relatii pe termen lung.
2. Educare inainte de vanzare
Clientii de astazi sunt mai inteligenti si mai educati ca niciodata. Prin urmare, este crucial sa cunosti in detaliu produsele si publicul tinta, pentru a veni cu idei noi despre modul in care aceste produse pot fi utilizate. Cheia este sa oferi informatii care sa iasa in evidenta si sa le prezinti intr-un mod inedit. Scopul este sa vii cu oferte adaptate nevoilor fiecarui client, prezentand mai multe scenarii de utilizare a produselor si oferind recomandari pentru alte produse.
3. Castigul potential al investitiei
Oamenii sunt dispusi sa investeasca intr-un produs atunci cand vad beneficii clare. Aceste beneficii pot fi legate de statut, frumusete, siguranta, timp liber sau apartenenta. Cum poti realiza acest lucru? Prin studii de caz, exemple concrete si povesti de succes ale altor clienti care au intampinat si au depasit diverse provocari. Prezentarea acestor testimoniale in diverse formate, precum text, audio, imagini, video sau live-uri, este cruciala pentru construirea increderii si evidentierea valorii produselor. Apoi, utilizarea sondajelor si a survey-urilor in magazinul online poate oferi feedback valoros pentru imbunatatirea experientei clientilor si stimularea vanzarilor. Profita de functiile Gomag Insights in acest scop.
4. Asculta activ
Ascultarea atenta permite vanzatorului sa perceapa cu sensibilitate nevoile si preocuparile clientilor, construind o relatie bazata pe intelegere reciproca.
5. Creeaza o solutie completa
Multi clienti sunt dispusi sa plateasca un pret mai mare pentru o solutie completa care sa le rezolve problemele si sa le satisfaca nevoile. Cu toate acestea, trebuie sa fii atent la aspectul financiar. In incercarea de a multumi clientii, unii antreprenori fac compromisuri excesive prin oferirea de reduceri substantiale sau discounturi, punand in pericol marja de profit.
6. Procesul de vanzare
Este adevarat ca, in calitate de vanzator, incerci sa obtii ceva de la client, iar utilizarea unui artificiu strategic poate fi considerata o tactica eficienta. Totusi, transparenta si comunicarea deschisa sunt esentiale pentru a evita orice impresie de inselaciune. In contextul marketingului online, poti adauga un element surpriza in cosul de cumparaturi pentru a incuraja achizitia. Este crucial sa comunici cu claritate aceasta oferta pentru a evita eventualele neintelegeri si pentru a mentine increderea clientilor.
7. Fa o legatura la nivel personal
Oamenii prefera sa cumpere de la alti oameni, chiar si atunci cand interactioneaza cu un brand. Indiferent cat de mare sau in crestere este un business, umanizarea brandului este esentiala. Desigur, automatizarea proceselor si atingerea unui numar mare de oameni pot fi obiective, dar este recomandat sa mentii o interfata umana.
8. Intelege nevoile clientului
Este crucial sa atingi obiectivele de vanzari, sa-ti cresti echipa, sa realizezi cifrele dorite si sa obtii succes financiar. Cu toate acestea, este esential sa ramai autentic si sa livrezi produsele sau serviciile promovate intr-un mod realist. Nu face promisiuni exagerate, nu oferi mai mult decat poti livra si nu vinde un produs mai vechi ca si cum ar fi ceva nou.
Vezi si alte materiale utile: