Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul de vanzare in magazinul tau online
In contextul discutiei despre marketing, este esential sa recunoastem importanta psihologiei, deoarece marketingul se adreseaza oamenilor si se bazeaza pe intelegerea modului in care acestia iau decizii. Oamenii tind sa cumpere emotional, deci obiectivul marketingului este sa trezeasca o reactie emotionala in clienti, sa le creeze dorinta pentru produse si sa-i motiveze sa faca achizitii.
De multe ori, ne concentram pe partea tactica si tehnica a marketingului, cum ar fi campanii bine segmentate sau optimizarea algoritmilor, dar este crucial sa intelegem mai intai cine sunt clientii nostri si sa descoperim psihologia din spatele achizitiilor. Vanzarea este un proces care consta in mai multi pasi, deci intelegerea motivelor pentru care oamenii cumpara este esentiala.
Astfel, iti vom prezenta cele patru motive principale pentru care oamenii fac achizitii online si voi oferi exemple relevante. Este important sa tii cont de aceste aspecte atunci cand creezi campanii de marketing, continut pe blog, landing pages sau campanii de email marketing. Pe langa cele patru motive de baza, exista si submotivatii pentru fiecare achizitie, pe care le poti explora in functie de produsele si serviciile tale.
1. Castig personal
Oamenii cumpara deseori pentru ca vor sa-si imbunatateasca viata sau sa se simta mai bine. Acest motiv include achizitii precum ultimul model de telefon, o rochie noua sau pantofi la moda. Oamenii se asteapta sa primeasca beneficii sau sa-si imbunatateasca calitatea vietii prin aceste achizitii.
2. Dovezi sociale
Oamenii sunt influentati de parerile altor persoane si de recomandarile acestora. Recenziile, testimonialele, ratingurile si videoclipurile demonstrative sunt elemente esentiale care contribuie la luarea deciziilor de cumparare. Acestea ofera o incredere suplimentara clientilor in produsele si serviciile tale.
3. Logica si cercetare
Acest motiv se aplica mai ales achizitiilor mai costisitoare sau produselor unde procesul de achizitie necesita cercetare si luare de decizie. Oamenii cauta informatii detaliate si complete despre produsele pe care le achizitioneaza, inclusiv caracteristici, specificatii, testimoniale si recenzii.
4. Frica de a pierde
Frica de a rata o oferta sau o oportunitate este un alt motiv puternic pentru achizitii. Folosirea tacticii de a crea urgenta prin cronometrare si mesaje care subliniaza limitarile de timp poate stimula cumparaturile.
Vezi si alte materiale utile: