• 0721-334.992
  • 0 0
  • Contul Tau
  • Inregistreaza-te

10 Indicatori de performanta pe care sa-i imbunatatesti in magazinul tau online

Deschide un cont in Academia de eCommerce si primesti instant 10 puncte de fidelitate in valoare de 10 lei, sa iti cumperi materialele care te intereseaza. Bucura-te de extra reducere la comandarea produselor premium din Academie!
Gratuit
Gomag
10 Indicatori de performanta pe care sa-i imbunatatesti in magazinul tau online-big
Gratuit
Limita stoc
- +
Acceseaza Acum

Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Reguli de baza pentru strategia mea de SEO 

1. Cat trafic ai in magazinul tau online

Daca vrei sa ai vanzari in magazinul tau online, ai nevoie de trafic. Oamenii trebuie sa stie despre produsele pe care tu le vinzi si, daca nu ii atragi, este imposibil sa ai vanzari. Poti sa ai cele mai bune produse, cea mai buna platforma sau cele mai bune oferte, dar oamenii trebuie sa stie despre acestea.

2. Rata de conversie

Rata de conversie inseamna procentul celor care ajung la tine pe site si fac o achizitie. In Romania, rata de conversie pentru magazinele online este undeva la 1-2%. Conteaza sursele de trafic, de unde aduci oamenii pregatiti sau nu sa cumpere, care este notorietatea brandului si a magazinului tau online. Pe urma, conteaza si cum arata site-ul, cat de bune sunt ofertele. Ratele de conversie se pot creste.

3. Valoarea cosului de cumparaturi

Important este sa vindem de o valoare cat mai mare catre clientii nostri. Oamenii intra in magazinul nostru online sa cumpere un produs, dar noi le putem prezenta o oferta mai buna, cu produse recomandate, One-Time Offer sau pachete de produse. Acestea sunt cateva aplicatii pe care le poti folosi pentru a-ti creste valoarea cosului de cumparaturi in magazinul tau online Gomag.

4. Costul de achizitie client

Costul de achizitie client merge mana-n mana cu traficul, campaniile de marketing pe care tu le ai cu rata de conversie. In contul tau de Google Analytics poti sa vezi care este costul de achizitie client sau poti sa discuti periodic cu agentia cu care colaborezi.

5. Rata de abandon a cosului de cumparaturi

O parte mica a vizitatorilor cumpara produse, o parte ies din site si o parte adauga in cos, dar nu finalizeaza comanda. Aici apare rata de abandon a cosului de cumparaturi. Aceasta fluctueaza in functie de mai multi factori, dar este mai mare pe telefoanele mobile.

6. Rata de retentie a clientilor

Este important sa avem clienti cu recurenta, sa facem acele actiuni de marketing intern, marketing in site si marketing pe baza noastra de clienti, astfel incat sa-i determinam sa se intoarca pe site-ul nostru. Trebuie sa avem grija cum este selectionata baza noastra de data cu produse si ofertele pe care noi le dam in functie de segmentele de clienti.

7. Viteza de rotatie a stocurilor

Probabil ai mai multe produse care se vand mai bine sau mai slab. Ar trebui sa cunosti aceste lucruri, sa te asiguri ca un procent mare de produse prezente in magazinul tau online pe stoc se vand, iar daca unele produse se vand mai putin, ar trebui sa faci acele artificii pentru a te asigura ca le scoti in fata si scapi de stoc.

8. Rata de retur

Iti recomandam sa te uiti putin peste rata de retur. Poti sa vezi cam pe ce tipuri de produse exista o rata de retur si care este brandul produselor respective, dar si pretul produselor. Se intampla des sa avem o rata de retur mai mare pentru produsele mai ieftine sau pentru produsele non-brand. Este bine sa ai o comunicare post-vanzare, dupa ce clientul a facut comanda, tu sa ai un proces de comunicare cu acesta.

9. NPS clienti

NPS-ul se refera la acel feedback pe care il avem de la clienti. Poti sa vezi care este procentul clientilor care ne recomanda produsele si brandul. Produsele pe care le ai tu in magazin pot fi cumparate si de la alte magazine, dar important este sa fie multumiti de serviciile pe care le oferi tu ca brand.

Despre acest subiect gasesti o multime de informatii valoroase in cartea eCommerce no Bull$#!t! varianta actualizata in 2023, pe care o poti comanda de aici: http://bit.ly/carte-ecommerce.

10. Cheltuielile cu transportul

Iti recomandam sa acorzi atentie cheltuielilor cu firmele de curierat si transport, atat pentru partea de a expedia produsele la client, dar si costurile pentru retur deoarece vin la pachet cu mai multe necunoscute. Cand pui aceste date pe foaie, sau cand discuti cu contabila, daca tu ti-ai facut toate lucrurile foarte bine structurate in business-ul tau, costurile vor fi mult mai clare.

Aboneaza-te la canalul nostru de YouTube si continua sa ne urmaresti, pentru ca ai acces si la alte video-uri cu informatii valoroase.

Vezi si alte materiale utile:

Suport clienti Luni-Vineri 9:00-17:00

0721-334.992 contact@gomag.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!