Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul de vanzare in magazinul tau online
1. Verifica numarul de cautari
Poti sa verifici numarul de cautari, interesul oamenilor pentru acele produse pentru care tu doresti sa le vinzi. Aici te ajuta Google Trends. Poti sa vezi cum se schimba popularitatea unui cuvant cheie sau a unui termen de cautare de-a lungul timpului, sa compari popularitatea mai multor cuvinte cheie, sa afli regiunile in care un anumit termen de cautare este cel mai popular si sa descoperi subiecte aflate in tendinte in prezent.
2. Verifica comunitatile
In ziua de azi, avem acces la numeroase retele de socializare si la alte aplicatii doar pentru a construi comunitati in jurul unor fenomene, ale unor produse sau ale unor branduri, categorii de produse s.a.m.d. Din acest punct de vedere, Facebook te ajuta extrem de mult.
3. Verifica evenimente din domeniu
Iti recomandam sa verifici evenimentele din domeniu. In Romania sunt o multime. Astfel, ai ocazia sa intalnesti oameni, sa testezi anumite produse, sa vezi feedback-ul celor care consuma anumite produse. Este un super exercitiu.
4. Google Ads In Google Ads
Poti sa vezi numarul de cautari, cati oameni cauta produsele respective, dar mai sunt si alte aplicatii care te ajuta sa vezi concret aceste informatii. Aici ai acces la mai multe informatii, deoarece poti sa vezi cine cauta mai mult produsul respectiv (femei sau barbati), sau de pe ce dispozitive se cauta produsele respective.
5. Statistici
Periodic, pe site-urile din Romania, de stiri, de exemplu sau pe site-ul GPec:
https://www.gpec.ro/, ai acces la informatii legate de eCommerce in fiecare an. Le poti studia la nivel de industrie, la nivel de categorii principale, sunt evidentiate. Pe 2Performant se publica periodic diferite informatii legate de vanzarile din diferite nise. Ideea este, sa te uiti la datele actuale, dar si in istoric sa poti sa iti faci o validare despre cum creste industria de la an la an.
6. Social Media
Pe retelele de socializare vezi in fiecare zi influenceri, idei de continut, dar si branduri care se promoveaza. Cand faci o analiza de competitie, poti sa vezi pe ce canale sunt pozitionati, unde comunica brandurile pe care tu le urmaresti, pentru care esti tu competitor la randul tau. Te poti uita la numarul de fani, la postarile pe care le fac. In Facebook, dar si in Google, poti sa vezi brandul respectiv ce reclame ruleaza.
7. Influencerii
Tot in zona de Social Media avem si influencerii sau persoanele cunoscute in mediul online, care ocazional au parteneriate cu diverse branduri. Daca tu urmaresti anumiti influenceri, poti sa vezi pe cine sau ce promoveaza. La acele postari, te poti uita la hashtag-urile folosite, sa vezi cine si cum mai posteaza pe acele hashtag-uri, sa vezi reactiile.
8. Parerea clientului
Parerea clientului si multumirea acestuia conteaza extrem de mult. Unde poti vedea aceste informatii? Ei bine, pe paginile de Google. Iti poti da seama ce faci bine, ce poti imbunatati, sau de ce nu sunt multumiti anumiti oameni.
9. Review-uri O parere foarte clara prin review-urile iti faci analizand vanzatorii sau revanzatorii de pe marketplace-uri. Aici poti sa observi pe o anumita categorie de produse, ce vinde cel mai bine acel marketplace, dar te poti uita si la testimoniale. Poti acces gratuit un super checklist care te ajuta sa iti validezi ideea de business in Academia Gomag. Click aici:
https://academia.gomag.ro/checklist-validare-idee-afacere.html
10. Verifica profitabilitatea business-ului
Este important ca afacerea pe care o planifici sau urmeaza sa o faci, sa genereze profit. Daca vrei sa descoperi si mai multe informatii legate de afacerile online, vrei sa stii mai multe despre produse, vrei sa vinzi online sau ai deja o afacere pe care vrei sa o validezi sau propulsezi la urmatorul nivel, iti recomandam cartea “eCommerce No Bullshit”. Comanda de aici:
https://bit.ly/carte-ecommerce Iti recomandam sa faci si o analiza SWOT, sa descoperi punctele tari, punctele slabe, oportunitati si alte lucruri pe care tu le poti face. Avem un super material dedicat acestui subiect. Il poti accesa aici:
https://bit.ly/analiza-swot.
Vezi si alte materiale utile: