Iti oferim 10 lei reducere la prima ta cumparatura in Academia de eCommerce, instant! Cum o obtii? Simplu, inregistreaza primul tau cont in Academie si iti oferim automat 10 puncte de fidelitate in valoare de 10 lei. Incepe acum!
Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Reguli de baza pentru strategia mea de SEO
Cand cauti ceva pe Google, intri in general pe site-urile din prima pagina de cautare. Daca ai mult timp si rabdare, e posibil sa intri si pe a doua pagina si, uneori, chiar pe a treia. Dar in general oamenii nu ajung atat de departe. Astfel, daca un site e pozitionat pe a 10-a pagina din Google, sunt slabe sanse sa dai de el. Gandeste-te si ca site-ul de pe a 10-a pagina ar putea fi al tau. Ei bine, aici intervine SEO! Daca iti optimizezi site-ul corect, Google iti pozitioneaza site-ul mai sus in lista de rezultate.
Procesul SEO pentru un magazin online
Ce ai de facut: iti creezi un cont de Google Analytics
- faci cont in Google Search Console
- legi Analytics cu Search Console
- in Google Search Console introduci sitemap-ul site-ului (desi asta nu iti garanteaza ca toate paginile site-ului tau vor fi indexat in Google, asa ca ai nevoie de backlink-uri)
- iti faci un audit (evaluezi performanta site-ului);
- optimizezi meta descrierile- meta descrierea iti influenteaza rata de click;
- optimizezi descrierile de produse;
- iti faci un plan editorial pentru blog. Pe blog, fa continut evergreen - daca faci referire la ani intr-un anumit articol, nu scrie respectivul an in URL, ci doar in textul din articol. Aici poti face oricand modificari;
- fa-ti o strategie de distribuire a continutului - ai nevoie de oameni pe site, deci asigura-te ca acesta ajunge la cat mai multa lume;
- alege cu atentie cuvintele cheie (exista tool-uri care te ajuta sa faci asta);
- introdu cuvintele cheie in articole, in descrierea produselor si in descrierea categoriilor de produse. La fel ca in orice proces, si aici e nevoie de rabdare. E nevoie de 6 - 8 luni ca sa-ti duci site-ul in prima pagina de cautari Google. De asemenea, strategia de SEO este continua, nu poti sa faci optimizari SEO o perioada si apoi sa stabilesti ca ai facut tot ce era necesar si sa te opresti. Continua optimizarea si nu lasa concurenta sa te depaseasca.
Cum stabilesti cuvintele cheie? Exista tool-uri care iti vin in ajutor cand vine vorba de selectarea celor mai potrivite cuvinte cheie, cum ar fi Ahrefs si SimilarWeb. Cum functioneaza Ahrefs? Ahrefs te ajuta sa-ti cresti traficul pe site, sa vezi ce fac competitorii tai si sa intelegi mai bine cum functioneaza nisa pe care activezi. Iti ofera date legate de volumul de cautari lunare, rata de click, date legate de dificultatea cuvantului cheie si de backlink-uri. Iti spune care sunt primii 10 competitori pe un anumit cuvant cheie din nisa respectiva. Pentru fiecare dintre competitori afli si cate cuvinte cheie are pozitionate in top 100. Cand faci research-ul de cuvinte le mapezi pe toate intr-o foaie de calcul Excel. Apoi, le iei pe rand si le folosesti in site-ul tau: in titlul paginilor, in descrierile de categorii si in descrierile de produs. Este important sa alegi cuvinte cheie legate de brand-ul tau. Foloseste in principal cuvinte cheie generaliste, long tail, in detrimentul celor comerciale. Prea multe cuvinte cheie comerciale sunt un semnal pentru Google ca faci SEO si te poti alege cu o penalizare (Google vrea sa ai un continut atat de bun in site, incat lumea sa scrie despre tine in mod organic, lucru care, in realitate, se intampla extrem de rar). Cu cat cuvintele sunt mai generale, cu atat ai nevoie de backlink-uri de la mai multe site-uri pentru a te afla in primele 10 pozitii in cautarile Google. In Ahrefs vezi si ce site-uri trimit backlink-uri spre competitorii tai. Legat de campania de backlink-uri, e nevoie sa faci in permanenta actiuni pentru ca alte site-uri sa te promoveze. Ideal este ca site-urile care trimit link-uri spre tine sa fie cat mai autoritare.
Cum te ajuta SimilarWeb? SimilarWeb iti arata numarul total de vizite pe site, distributia in functie de dispozitivul folosit (desktop vs mobil). In Channels overview vezi sursele cele mai importante de trafic: direct, email, social media, organic search, paid search, display ads. Tot aici vezi si site-urile care trimit linkuri spre tine.
Vezi si alte materiale utile: