Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Strategia ta de marketing pentru 12 luni.
Ce inseamna segmentarea si de ce e importanta?
Segmentarea clientilor = diferentierea portofoliului de clienti pe baza unor caracteristici comune. Clientii vor fi impartiti in grupuri mai mici, in functie de anumite criterii, pentru a te ajuta sa ii tratezi diferit.
Importanta segmentarii clientilor:
- fiecare grup poate fi tratat separat
- promotii valabile doar pentru anumite grupuri
- flow de comanda diferit
- rasplata pentru grupurile active
Platforma Gomag ofera doua functionalitati ce ajuta la segmentare:
- Grupuri de clienti
- Tag-uri de clienti
Grupuri de clienti
Aplicatie ce permite crearea grupurilor de clienti. In functie de grupurile create, poti apoi seta reguli de reduceri, vouchere, pachete etc. Se pot adauga clienti, in grupurile create, MANUAL sau AUTOMAT. Pentru adaugare automata a clientilor in grupuri, poti folosi GoBot-ul CRM. Trebuie doar sa setezi activitatea pe care o va face GoBot-ul si sa alegi conditiile de activare.
Tag-urile de clienti
Sunt etichete pe care le poti adauga unui anumit client. Se pot folosi pentru diferentierea clientilor in interiorul unui grup. Tag-urile se pot adauga MANUAL sau AUTOMAT. Manual se pot adauga tag-uri la editarea clientului, in campul Tag-uri. Pentru setare automata a tag-urilor, poti folosi un GoBot.
Ce poti oferi grupurilor de clienti in platforma Gomag?
1. Reduceri - Reduceri - poti oferi reduceri pentru anumite grupuri de clienti (grup mai activ). - Lichidari de stoc - cu preturi diferite pentru fiecare grup - Discount pentru cu clientii cu mai putin de 2 comenzi in ultimele 6/12 luni - Reducere pentru clienti fideli cu comenzi de valoarea x - Discount pentru categoria x de produse, aplicabila in cazul clientilor fideli ai produselor - Produse dintr-un brand select oferite cu discount pentru clienti premium
2. Vouchere - Coduri de reducere pentru anumite grupuri de clienti - Transport gratuit - reducerile se pot aplica cu sau fara cod de voucher
3. Lista de preturi - Poti reduce preturile produselor fara a avea o regula generala de discount. Astfel, vei putea face reduceri ce vor fi valabile doar pentru o anumita perioada. Ex: campanii de Black Friday cu preturi diferentiate in functie de grupurile de clienti.
- Poti diferentia preturile, fie ca vinzi B2B sau B2C.
- Poti crea grup pentru angajati, cu preturi preferentiale
- Poti stabili o limita de stoc, pentru ca reducerea sa se aplice doar pentru un numar de bucati
One-Time Offer
Este o oferta ce se va afisa in pagina de finalizare a comenzii. Se poate creste valoarea cosului chiar si la ultimul pas. - Poti oferi OTO pentru clientii care au cumparat din categoria
Reduceri sau Lichidari de stoc
- Creeaza un grup de clienti cu comenzi sub o anumita valoare si ofera OTO comenzilor de peste x lei.
- Poti oferi un produs mai scump/select
- Invita clientii sa incerce produse din alte categorii
- Creeaza promotie OTO pentru clienti cu un anumit tag sau gen, in functie de perioada
Pachete de produse
- Cumpara produsul X, primesti produsul Y cu discount
- Cumpara produsul X, primesti produsul Y gratuit
E-mail Bot
- Automatizeaza comunicarea dintre tine si clientii tai
- Stabileste cum vrei sa comunici cu fiecare segment de clienti Ex: e-mail cu recomandari clientilor ce obisnuiesc sa plaseze comenzi lunar.
- Poti alege sa trimiti e-mail-uri clientilor cu status Comanda Returnata, pentru a le cere feedback
Ai un program de fidelizare? Poti anunta expirarea punctelor de fidelitate din contul clientului Cum pot vedea daca functioneaza segmentarea?
In sectiunea Rapoarte - Clienti - Grupuri de clienti, gasesti raportul privind segmentarea clientilor. Iti poti crea strategii de marketing in functie de grupurile create si activitatea lor.
Tu ai creat grupuri de clienti pentru magazinul tau online? Fa asta pentru ca te ajuta mult in comunicarea cu clientii si in eficientizarea actiunilor tale de marketing.
Vezi si alte materiale utile: