Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul de vanzare in magazinul tau online
Arhitectura unui magazin online
Google are un prim contact cu site-ul tau pe prima pagina. De aceea aici trebuie sa avem texte bine create si link-uri.
Apoi sunt paginile de categorie, subcategorie, produs, blog. Intre toate aceste pagini trebuie sa fie o legatura si, bineinteles, sa existe link-uri.
Atunci cand creezi textele pentru aceste pagini, gandeste-te la ele din punct de vedere comercial, astfel incat sa te ajute sa generezi mai multe vanzari.
Procesul de vanzare
Procesul de vanzare din punct de vedere SEO:
cuvant cheie 1 - cuvinte sigulare cu un volum mare de cautari; nu au intotdeauna o semnificatie comerciala, ci un puternic semnal de informare
cuvant cheie 2
grupuri de 2-3 cuvinte cheie
grupuri de 4-5 cuvinte cheie
Structura paginilor din magazinul tau online:
home page - cuvant cheie 1
categorie - cuvant cheie 2
produs - cuvant cheie 2, grupuri de 2-3 cuvinte cheie si grupuri de 4-5 cuvinte cheie
blog - grupuri de 2-3 cuvinte cheie si grupuri de 4-5 cuvinte cheie
Ca si recomandare, cuvantul cheie 1 (principal) ar trebui sa fie denumirea brand-ului tau. Acesta ar trebui sa fie prezent pe home page.
Care este intentia utilizatorului?
-informare
-comparare
-cumparare
Cuvintele cheie cu volum mare de cautari nu te prea ajuta pentru ca ele servesc mai mult scopului de informare.
Apoi, utilizatorii care intra la tine in magazin cu siguranta viziteaza si magazinele competitorilor. De aceea este importat sa le obtii adresele de email (cu ajutorul pop up-urilor din platforma).
Pentru a-i convinge pe utilizatori sa cumpere de la tine, trebuie sa le castigi increderea. Dupa ce s-au informat, utilizatorii vor decide de la ce brand vor cumpara.
Incepe cu ce ai si functioneaza
Daca ai deja vanzari, iei in considerare produsele care se vand cel mai bine (Top Produse din Rapoarte - Produse in dashboard-ul magazinului). Analizeaza cele mai bine vandute produse.
Adauga super valoare la continutul site-ului tau (titluri cu cuvinte cheie, imagine optimizata in forma nume-produs.jpg, subtitluri cu sinonime ale cuvintelor cheie, continut relevant cu cuvinte cheie si sinonimele acestora, si link-uri interne si externe spre continut relevant).
Secretul unui super landing/produs/articol
-Cuvant cheie pricipal
-Cuvinte cheie long-tail (2-3-4 cuvinte)
Este recomandat sa imbunatatesti continutul pe care il ai sau sa creezi continut pentru cuvintele cheie secundare (long-tail) si sa le intaresti cu backlink-uri
Backlink-urile sa directioneze catre cuvantul cheie principal (landing page-ul principal sau pagina produsului vedeta).
Vrei sa acoperi un numar mare de cautari?
Fa research pentru toate cuvintele cheie (uita-te si la volumul de cautari) si gaseste cuvintele ce fac sens pentru business-ul tau.
Ex pentru landing page-ul de Black Friday: articol cu anunt de Black Friday, produse de sezon, ghidul cumparatorului de Black Friday si landing page-ul de Black Friday.
Din paginile articolului, a produselor si a ghidului se duc link-uri catre landing page-ul de Black Friday.
E bine ca in magazinul tau sa existe mai multe landing page-uri evergreen.
Periodic e recomandat sa-ti optimizezi continutul vechi.
4 Lucruri esentiale in SEO
1.Autoritatea domeniului - backlink-uri, semnale de trust (parteneri, aplicatii, agentii etc.) - sa te asiguri ca Internetul vorbeste despre tine
2. Experienta in site - UX, timp in site, numar de pagini vizitate - site curat, redirectionezi utilizatorii spre pagini relevante, oferi continut suficient si de calitate
3.Cuvinte cheie - optimizare local, articole cu noutati si stiri, PR
4.Continut - text, imagini, video, schema.org
Promoveaza acele produse care prind la public si uita-te mai mult in zona comerciala, decat in cea tehnica in ceea ce priveste SEO.
Vezi si alte materiale utile: