• 0721-334.992
  • 0 0
  • Contul Tau
  • Inregistreaza-te

Cum sa iti pregatesti afacerea pentru scalare

Vrei sa castigi instant 10 puncte de fidelitate in valoare de 10 lei? Fa-ti un cont, gratuit si rapid, chiar acum! Pornesti cu un credit de 10 lei reducere pentru orice curs digital sau material fizic premium iti doresti, doar in Academia de eCommerce by Gomag!
Gratuit
Gomag
Cum sa iti pregatesti afacerea pentru scalare-big
Gratuit
Limita stoc
- +
Acceseaza Acum
Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul de vanzare in magazinul tau online

Scalarea este un obiectiv foarte dorit de catre proprietarii de afaceri, pentru ca inseamna un proces de evolutie in care veniturile cresc de cateva ori mai mult decat cheltuielile necesare pentru a le obtine.

Majoritatea antreprenorilor si a oamenilor de marketing discuta despre scalarea unui business ca si cum ar echivala cu scalarea campaniilor de marketing. Campania de marketing te ajuta sa cresti si le poti scala mai rapid, pentru ca daca observi ca functioneaza, poti sa replici si sa cresti bugetele.

De la scalarea campaniilor de marketing la scalarea unui business, este cale extrem, extrem de lunga, pentru ca in cea din urma sunt mai multe elemente implicate, chiar si elemente umane, chiar si parteneri. Este putin mai dificil sa maresti bugetul si sa poti sa replici anumiti oameni; ai nevoie de un proces de validare a actiunilor pe care le faci.

Marketing-ul e cel mai simplu pentru ca este un tool si ai o multime de experti care te pot ajuta din acest punct de vedere. Dar in rest, business-ul tau este unic, se intampla in el niste actiuni si procese unice sau foarte asemanatoare cu ce se intampla in alte business-uri. Dar ceva trebuie sa fie unic.

Dupa ce validezi anumite lucruri, trebuie sa pregatesti procesul de crestere. Este procesul de dinaintea inceputului scalarii, pentru ca aici tu incepi sa faci primii bani. Incearca sa gasesti acele proceduri care te ajuta pe tine sa le replici, sa poti gestiona acele comenzi in valoare de 50 sau 100 de mii de euro sau cum poti sa replici pe baza istoricului tau, actiunile pe care le-ai facut, sa ajungi la 500 de mii de euro sau la un milion de euro venit, in prima faza.

Pe urma, te uiti in cifre, incep sa vezi mai mult business-ul ca atare, excluzand zona de marketing, sa vezi cum ramai profitabil si cum sa optimizezi resursele pe care le ai pentru a genera profit. Un business trebuie sa genereze profit. Si atunci, te uiti in afacerea ta sa vezi care sunt actiunile care pot fi automatizate si cum reusesti tu sa capacitezi la maximum toata tehnologia, pentru a iti face viata mai usoara si pentru a replica o multime de taskuri in locul oamenilor tai.

Daca exista o tehnica aproape sinonima cu scalarea, aceasta este automatizarea.
Automatizarile rezolva sarcinile de detaliu, repetitive, care in mod normal consuma o multime de timp. Acest timp cost bani pentru tine, indiferent ca ar trebui sa lucrezi tu sau sa angajezi oameni care sa se ocupe de sarcinile repective.

In cadrul unui magazin online, automatizarile bazate pe conditii te ajuta suficient incat sa ai timp si resurse pentru a investi in lucrurile mai importante: creatia si mesajele de abordare a audientei.

GoBotii din Gomag reprezinta astfel de tipuri de automatizare. 

Ii poti activa in multiple departamente ale magazinului: gestionarea comenzilor si emiterea de AWB-uri, de exemplu, mutarea produselor intre categorii, fidelizare si upsell catre clientii existenti etc.

Oamenii sunt piesa principala din absolut orice afacere, de la echipa, la clientii tai, la parteneri si asa mai departe. Aici conteaza extrem de mult procesul de recrutare, in prima faza, sa te asiguri ca poti sa aduci oameni buni sau ca ai acea pozitie in piata la care oamenii vor sa aplice.  

Cand vine vorba de procedurile simple, care te ajuta sa te stabilizezi si sa cresti totodata, trebuie sa fii atent la lucrurile bune. Banala procedura de confirmare comanda - cat de bine te stiu oamenii si cati oameni au aceeasi abordare cand discuta cu clientii la telefon, dar si cat este implementat in firma ta procesul de up-sell sau de cross-sell, cel de a vinde mai mult clientilor care deja au cumparat ceva telefonic. 

Inca vezi si auzi o multime de antreprenori si oameni de marketing care se plang de timp. Foarte multi dintre acestia, au o lipsa acuta de a prioritiza sarcinile importante, cand faci acele lucruri mai dificile care intr-adevar consolideaza ce ai facut tu si ajuta pe bune la procesul de crestere, la procesul de pregatire pentru scalare. 

Vezi si alte materiale utile:

 

Suport clienti Luni-Vineri 9:00-17:00

0721-334.992 contact@gomag.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!