Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Idei de postari si strategii pe Instagram
Sa incepem cu inceputul… ce inseamna Social Listening si la ce te ajuta in business-ul tau? Social Listening este activitatea prin care cineva (antreprenor/ marketer) „asculta” sau analizeaza ce se intampla pe internet (retele sociale, blog-uri etc.). In baza acestei ascultari sau analize poti gasi raspunsuri care te vor ajuta in campaniile tale de marketing prezente si viitoare. Pentru a facilita comunicarea si intelegerea mecanismelor care cresc engagementul si popularitatea unui business online, Razvan, impreuna cu echipa lui, au creat aplicatia de analiza BrandMentions.
1. Cand este bine sa postezi pe Instagram?
In urma unei analize realizate pe mai bine de 2,2 milioane de postari pentru a se identifica cel mai bun timp pentru postari, s-a constatat ca: In zilele de luni - engagementul la postari are loc inca de dimineata (ora 11.00), apoi incepand cu ora 21.00. In urmatoarele zile ale saptamanii (marti, miercuri, joi etc.) se recomanda postari dupa orele 16.00.
2. Cate hashtag-uri este indicat sa folosesti per postare?
Studiile au aratat faptul ca postarile cu un numar mai mic de hashtag-uri (intre 1 si 3) obtin mai multe like-uri.
3. Photo sau Video - Care performeaza cel mai bine?
Analiza realizata a demonstrat faptul ca ambele variante functioneaza foarte bine. Fotografiile au un engagement de 45,7%, iar video-urile de 54,3%.
4. Fii proactiv si interactioneaza cu clientii
Stastisticile arata ca, 6% dintre persoanele care pun intrebari sau se plang pe Social Media NU se astepta la un raspuns din partea brandului. Mai mult, 26% dintre acestia asteapta un raspuns in urmatoarele 4 ore, 31% in mai putin de 2 ore. Iar 37% dintre consumatori asteapta un raspuns in mai putin de 30 de minute. Drept urmare, fii prezent si nu iti neglija clientii daca iti pasa de ei si de cresterea popularitatii business-ului tau.
5. Genereaza mai multe vanzari prin social listening
Identifica si concentreaza-ti atentia catre platformele sociale unde se afla clientii tai.
6. Foloseste hashtag-uri (#) pentru a masura performanta
Hashtag-urile te ajuta sa identifici potentialii brand advocates pentru business-ul tau.
7. Identifica influencerii si amplifica brand awareness
Stiai ca, 90% dintre consumatori au incredere in recomandarile prietenilor, inclusiv in ale strainilor? Doar 15-18% au incredere in branduri
8. Obtine feedback relativ la Brand & Produs
Clientii tai vorbesc in online despre brand-ul si serviciile tale. Asculta-i pentru a le creste increderea in business-ul tau.
9. Protejeaza-te de mentiuni si recenzii negative
Studiile arata ca identificarea a mai mult de 4 recenzii negative despre o companie/ produs duce la scaderea vanzarilor cu 70%.
10. Masoara si analizeaza trenduri si competitori
Este important sa stii mereu ce fac: Competitorii directi - cei care fac acelasi lucru ca tine, in acelasi mod Competitorii secundari - cei care fac acelasi lucru ca tine, dar diferit Competitorii indirecti - fac lucruri diferite, insa cu rezultate conflictuale
La ce te ajuta aplicatia BrandMentions (https://brandmentions.com/):
- Cauti istoricul hashtag-urilor relevante pentru tine (vezi daca au devenit un trend, perioada de popularitate)
- Identifici si analizezi strategia brandurilor competitoare
- Identifici influencerii activi in baza hashtag-urilor de interes si ii descoperi pe cei cu care poti colabora
- Identifici perioada cea mai buna pentru a posta, in functie de nisa ta
- Identifici hashtag-uri similare pe care le poti folosi in postarile tale
- Identifici engagementul cu hashtag-urile brandului tau si evolutia lor in comunitate
Daca ti-a placut video-ul, nu uita sa ne dai un Like si sa te abonezi la canalul nostru de YouTube pentru a afla si alte informatii valoroase care te vor ajuta sa-ti cresti business-ul pe Instagram.