Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul tau de vanzari!
Fie ca iti doresti sa organizezi o campanie de Black Friday, Back to School sau Paste, urmatoarea schema te va ajuta sa iti pregatesti magazinul pentru vanzare in mod corect si eficient. Pentru inceput… Retine faptul ca majoritatea oamenilor cumpara produse la impuls sau pur si simplu de dragul de a face o achizitie. Chiar daca nu ai produse sezonale, de exemplu, acest lucru nu te impiedica sa profiti de anumite momente cheie din an pentru a organiza campanii de marketing de succes.
Incepe cu:
- stabilirea unui buget
- o analiza SWOT
- stabilirea KPI-urilor (cate comenzi vrei sa ai, cat trafic nou etc.).
Cui vinzi - clienti noi - clienti existenti (fidelizare)
- remarketing - media detinuta (fani Facebook/ Instagram) Pont! Atunci cand pornesti pentru prima data orice fel de campanie, trimite primul newsletter spre baza ta de clienti. De exemplu, transmite faptul ca in primele 24 de ore acestia au un anumit avantaj, dupa aceea poti face campania publica pentru toata lumea.
Cum faci cercetarea
Foloseste Google Trends si cauta subiectul campaniei pe care vrei sa o organizezi, dar si ce se cauta in perioada respectiva.
Pont! Poti promova produse complementare produselor cautate in perioada respectiva. De asemenea, vezi ce face competitia si cauta sa iti adaptezi strategia in masura in care se poate. De exemplu, daca un magazin vinde doar telefoane Apple, tu poti sa vinzi huse. Mai mult, vezi care este activitatea competitiei si in Social Media. Nu uita de influenceri. Vezi daca au inceput campanii similare cu alte branduri sau daca promoveaza produse in perioada respectiva. Apoi, poti sa vezi daca exista hashtag-uri de sezon, cine posteaza, ce posteaza si cine cum interactioneaza.
Cum alegi produsele
Fii atent la:
- profit
- stoc
- recurenta (produse consumabile)
- cum deschizi procesul de vanzare
- bundle (te ajuta sa cresti valoarea cosului)
Actiuni post-vanzare
- scrisoare de multumire
- cere testimoniale
- activeaza GoBoti pentru recomandari produse/ recenzii
- remarketing (continut)
- ofera cadouri (fizic / digital, template-uri / planificatoare etc.)
Ce faci in social media
- teasing sau giveaway
- te joci - posteaza 6-8 poze cu produse, numeroteaza-le si incurajeaza-ti audienta sa raspunda in comentarii cu un numar. Numarul corespunde produsului pe care l-au folosit, de exemplu.
- carusele cu produse
Ponturi!
- Foloseste hashtag-uri, stories, surveys, si actualizeaza-ti coverul.
- Asigura-te ca toate campaniile tale sunt delimitate de timp.
Cum iti pregatesti magazinul
- Instaleaza Google Analytics
- Facebook Pixel
- Hotjar (te ajuta sa vezi interactiunea oamenilor in site)
Retine! E important sa deschizi vanzarea, dar si sa o continui.
Creeaza un landing page cu:
- marcaje promotionale
- afiseaza stoc limitat sau out off
- SEO (text + keyword + subiectul campaniei, backlink, buton de cumparaturi in articole)
De asemenea, aici poti colecta adrese de email, foloseste: - exit pop-up - mesaj (pentru ce sa lase adresa de email) Mai mult, scrie articole pe blog pentru fiecare tip de campanie.
Pont! Creeaza continut evergreen. Te ajuta sa iesi in evidenta la anumite cautari. Un alt pont este sa folosesti OTO (One-time-offer) pentru produsele din oferta.
Email marketing
Email-ul converteste. Pregateste-l!
- adauga top produse
- mesaj/ banner cu subiectul campaniei
- la subiectul mailului foloseste: nume campanie + oferta (cuvantul „oferta” atrage atentia!) - mail
1: anuntarea ofertei - mail
2: oferta finala, cu 24h inainte de incheiere - mail
3: expira azi - marcaje promotionale (produse hot/ stoc limitat)
Ponturi pentru bannere
- foloseste elemente de sezon - negru pentru Black Friday - flori, ghiocei pentru 1-8 martie etc.
Unde promovezi
- media proprie (social media, email)
- afiliati
- influenceri
- comunitati
- parteneri
- ads Google Ads Foloseste formula: keywords + campanie. Numele campaniei + keywords Oferte + numele campaniei
Ce mai poti sa faci din acest punct? Sa treci la actiune si sa iti creezi cele mai puternice campanii de marketing folosindu-te de toate sfaturile prezentate.