• 0721-334.992
  • 0 0
  • Contul Tau
  • Inregistreaza-te

Competitia in afaceri - analiza actiunilor de business si a celor comerciale

Vrei sa castigi instant 10 puncte de fidelitate in valoare de 10 lei? Fa-ti un cont, gratuit si rapid, chiar acum! Pornesti cu un credit de 10 lei reducere pentru orice curs digital sau material fizic premium iti doresti, doar in Academia de eCommerce by Gomag!
Gratuit
Gomag
Competitia in afaceri - analiza actiunilor de business si a celor comerciale-big
Gratuit
Limita stoc
- +
Acceseaza Acum
Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul de vanzare in magazinul tau online

In general, atunci cand vine vorba de eCommerce, de magazine online sau de site-uri, cand se analizeaza competitia, majoritatea antreprenorilor, dar si a oamenilor de marketing, se uita la cum arata site-ul, ce butoane are, ce bannere are si cam atat. 

Un lucru total gresit din punctul nostru de vedere, pentru ca ai un business care vrea sa creasca, tu analizezi alte business-uri. Interfata grafica a unui site este un element principal, dar nu cel mai important. Avand aceeasi tehnologie, aceleasi canale de marketing, targetand aceeasi piata, business-uri plasate in perioade asemanatoare acum 2-3 ani au avut rezultate diferite pentru ca au actionat diferit.

Cand analizam competitia, pe langa elementele grafice pe care le intelegem cel mai simplu, trebuie sa ne uitam si ce este in spatele business-ului respectiv. De exemplu, daca pagina despre noi este completata. 

Atunci cand cineva da valoare acestor informatii si pune accent pe aceste detalii, pe care unii le ignora, sa stii ca ai de-a face cu cineva serios, pentru ca a completat misiunea business-ului respectiv.

Pe urma te uiti in zona comerciala. Ce oferte au in perioada in care tu faci analiza si ce ai vrea tu sa promovezi? Care este strategia lor de pret? Merg cu preturi mai mici sau merg cu produse cu valoare adaugata? Cat de mult se implica in descrierile de produs?

Statisticile arata ca produsele best sellers au cele mai bune si detaliate descrieri, au incluse poze si video etc.

Pe urma, tot in analiza competitiei, este recomandat sa te uiti la vocea brandului respectiv. 

Foarte multa lume foloseste inteligenta artificiala pentru a genera continut text, deja se vad foarte multe asemanari intre postari, chiar si abordari in newslettere, lucru pe care ti-l recomandam sa nu il faci. 

Ar trebui sa ai propria voce a brandului, sa te identifici cat de mult se poate ca o identitate unica, ca o entitate care vrea sa creasca, care este mai apropiata de clienti.

Conteaza foarte mult sa analizezi competitia, cat de mult comunica si cum comunica cu clientii, daca are numere de telefon afisate in site, cate numere de telefon are, daca are optiunea de chat, cand este disponibila discutia pe chat cu un reprezentant de acolo. 

Pe urma, te poti abona la newsletter-ul lor, sa vezi daca exista un proces de onboarding si ce se intampla pe procesul de post-abonare la newsletter. Uita-te si la frecventa cu care se trimit acele newslettere.

Apoi, Social Media. Te uiti care este vocea brandului, pe cate canale de social media este prezent si cat este activ, dar si cu ce frecventa activeaza, ce posteaza si cum interactioneaza /raspunde la comunitatea lui.  Ar fi recomandat sa ne uitam si la calitatea imaginilor si a materialelor video pe care le folosesc in site. 

Vorbind despre GDPR, trebuie sa fim transparenti. 

Daca te uiti la competitie, la partea lor de GDPR, s-ar putea ca o parte din magazinele pe care tu le analizezi, sa spuna ce aplicatii folosesc in site. Poti sa descoperi ce platforma au, poti sa descoperi ce tool-uri si aplicatii de email marketing, ce platforme de reclame folosesc pe langa Google si Facebook, si poti sa descoperi o multime de alte lucruri. 

Ideea este sa iti faci o imagine cat mai serioasa si cat mai clara asupra competitorilor tai. 

Inca te gandesti cum poti incepe propria afacere online sau cum sa iti transformi afacerea offline? 

Comanda cartea "Ecommerce No Bull$#!t" si descopera toti pasii necesari pe care trebuie sa ii faci pentru o afacere de succes! O poti comanda de aici: https://bit.ly/carte-ecommerce

Pana data viitoare, aboneaza-te la canalul nostru de YouTube, urmareste si alte materiale pregatite de noi si invata tot ce presupune o afacere online.

Vezi si alte materiale utile:

 

Suport clienti Luni-Vineri 9:00-17:00

0721-334.992 contact@gomag.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!