Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Idei de postari si strategii pe Instagram
Ca business, merita sa investesti in social media sau reclame pe social media? Social media ajuta la formarea unei imagini. Ca business, ar fi greu sa transmiti mesajul / feeling-ul brand-ului fara social media. Partea de Ads este mai mult pe vanzare, pentru atingerea de obiective masurabile. Iar partea de social media organica (postari) educa si pregateste clientul pentru vanzare. Mixul de reclame si postari organice in social media este esential pentru orice business. 7 tactici de a genera vanzari prin social media
1. Foloseste canalele potrivite
- Publicul tinta al afacerii trebuie sa fie descris cat mai specific
- Alege platforme unde publicul tinta este cel mai activ
- apoi ocupa-te de continut
- Fa oamenii sa iubeasca brand-ul tau
2. Creeaza continut valoros
Ce tipuri de continut se pot posta?
- Educational - postari educative, care ajuta cititorul sa inteleaga mai multe despre serviciile/produsele tale, despre beneficii si moduri de utilizare.
- Inspirational - cauze sustinute de brand, povesti de succes, testimoniale de la clienti, alte surse de inspiratie.
- Entertaining - orice starneste emotii pozitive/ras legat de activitatea ta; se preteaza mai ales video-urile scurte.
- Comercial - postarile cu call-to-action (cumpara, inscrie-te, aboneaza-te etc.) Branding si pozitionare - postari de conectare cu publicul si pozitionare a brand-ului in domeniul reprezentat + social proof.
3. Integreaza un SHOP online
E recomandat sa faci procesul de vanzare cat mai simplu: vazut produs in social media - click - cumpara. Link-ul catre magazinul tau online TREBUIE sa fie vizibil pe fiecare canal de social media folosit.
4. Foloseste social media pentru a genera leads
Lead = date de contact ale potentialului client (nume, adresa email, nr telefon)
Cum poti genera lead-uri folosind social media? -
resurse gratuite - evenimente online (webinar)
- newsletter
- ad-uri
- campanii de referral/recomandari
- perioade de test/demo gratuite
5. Lucreaza cu influenceri
De ce sa tii cont cand alegi influencerii cu care lucrezi?
- Sa acceseze audienta relevanta pentru business-ul tau
- Sa aiba rata de engagement buna
- Sa fie autentic (postarile sa nu para “sponsorizate”)
- Sa aiba valori comune cu business-ul tau
- Sa aiba continut de calitate
- Sa posteze frecvent, sa fie activ(a)
6. Foloseste user-generated content
User-generated content (UGC) = continut generat de utilizatori/fani pentru brand
Astfel de continut este valoros pentru ca este credibil, oferit de oameni care au incercat produsele/serviciile tale.
- Giveaway (poze, video)
- Review-uri - Tags
- Incentive
- discount pentru feedback
- Challenge-uri
7. Verifica rapoartele din social media
Foloseste Analytics si Insights - vezi ce public are brand-ul tau, cand sunt online si la ce postari au reactionat cel mai bine. Incearca apoi sa creezi continut similar. Cate din aceste tactici ai implementat deja? Cea mai buna modalitate de a obtine rezultate este punerea in aplicare a informatiei obtinute. Aboneaza-te la canalul nostru de YouTube si continua sa ne urmaresti, pentru ai aici si alte video-uri cu informatie valoroasa pentru antreprenorii din eCommerce. Ne gasesti si pe Facebook si Instagram, unde poti afla noutati de la comunitate si sfaturi de la profesionisti cu experienta.
Vezi si alte materiale utile: