Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul tau de vanzari!
1. Site in constructie
Nu este recomandat sa iti activezi optiunea de Site in Constructie pe perioada concediului. Clientii nu vor mai putea accesa magazinul si vei pierde comenzi. Chiar daca nu suntem fizic la munca, poti obtine vanzari. Clientii pot comanda produse din magazinul tau online, doar sa fie anuntati ca echipa e in concediu iar procesarea si livrarea produselor va dura mai mult.
2. Hello Bar
Hello bar-ul te ajuta sa scoti in evidenta anumite informatii utile pentru clienti. Apare in partea de sus a paginii si va fi vizibil imediat. Poti anunta astfel clientii ca esti in concediu si ca toate comenzile plasate se vor procesa si livra incepand cu data X. Pentru a te asigura ca nu vei pierde clienti, din cauza termenului prelungit de procesare, poti oferi un discount (ex. 5%) pentru toate comenzile plasate in perioada mentionata. Nu uita sa anunti si acest lucru in hello bar. Cu ajutorul unui hello bar de “concediu”, magazinul poate ramane deschis clientilor tai, iar eventualele comenzi nu vor fi blocate.
3. PopUp
Utilizeaza popup-ul pentru a anunta clientii ca pot in continuare plasa comenzi in magazinul tau. PopUp-ul se poate seta sa se afiseze exact in momentul in care clientul acceseaza magazinul.
4. Banner
Fa-ti clientii sa se simta vibe-ul de vacanta cu ajutorul unui banner tip carousel, afisat in Homepage. Acorda atentie acestor elemente vizuale (atat la bannere, cat si la popup-uri) si utilizeaza imagini ce fac trimitere la vacanta. E mai usor sa trimiti mesajul dorit astfel.
5. Termenul de livrare
Se poate modifica termenul de livrare a produselor in magazin, astfel incat clientii vor stii aproximativ cat trebuie sa astepte pana cand comanda va sosi. Poti afisa si o nota informativa in pagina de produs, prin care sa anunti ca durata standard de livrare poate suferi o decalare de X zile (din cauza concediului). E extrem de important sa fii transparent(a) cu astfel de detalii. In plus, hello bar-ul sau popup-ul pot fi ignorate de clienti. De aceea e bine sa te asiguri ca termenul de livrare (prelungit) este adus la cunostinta clientilor.
Trick! Poti seta nota de informare cu ajutorul unul editor text. Il gasesti in Produse - Atribute - Adauga un atribut - Editor text. In acest mod, mesajul afisat va fi in cel mai vizibil loc pentru client.
6. E-mail - sablon finalizare comanda
Foloseste e-mail pentru a anunta clientii (dupa plasarea comenzii) ca produsele vor ajunge la ei cu o mica intarziere. Multumeste-le pentru increderea acordata. E-mail de finalizare comanda ar trebuie utilizat pentru toate comenzilor. Clientii vor o confirmare a comenzii lor si vor sa stie un termen de livrare pentru produse. Prin intermediul e-mail-ului, poti trimite codul de reducere de 5% pentru comanda urmatoare (asa cum am mentionat in hello bar).
7. Voucher - cod de reducere
In e-mail-ul de finalizare comanda, poti oferi un cod de reducere pentru cumparaturi viitoare. Prin intermediul codului poti fideliza clientii si ii poti convinge sa revina in magazinul tau.
8. Politica de retur
O politica de retur bine pusa la punct, transparenta si accesibila va motiva clientii sa cumpere din magazinul tau (creste increderea). Poti solicita activarea Formularului de retur si poti face trimitere catre formular din pagina Politica de retur. Semnaleaza perioada de concediu si in pagina Politica de retur, pentru a da clientilor asigurarea ca solicitarile lor vor fi procesate.
9. Stocuri
Inainte sa pleci in concediu, asigura-te ca ai stocuri suficiente pentru produse. Eviti pierderea comenzilor din cauza produselor lipsa din stoc. Ai produse a caror stoc se epuizeaza rapid? Activeaza aplicatia Alerte stoc. Clientii vor putea fi notificati, daca aleg asta, atunci cand produsul dorit revine in stoc. Iar tu vei stii ce stocuri sa refaci dupa concediu.
10. Social media
Anunta clientii pe toate retelele sociale, unde esti activ(a), ca esti in concediu si ca vei reveni in curand cu forte noi.
Programeaza-ti postarile din timp, pentru a mentine legatura cu urmaritorii si clientii magazinului.