Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul tau de vanzari!
1. Stabileste de la inceput obiective SMART pe termen scurt, mediu si lung
Un obiectiv SMART este specific, masurabil, realist, corelat in timp. Daca indeplineste aceste criterii, este mult mai usor de atins. Seteaza un termen pentru respectivul obiectiv si apoi fragmenteaza-l pe intervale scurte de timp. Astfel, businessul tau va creste intr-un mod sanatos. Fiecare canal de promovare trebuie analizat separat si integrat in strategia de marketing. Indicatorii de performanta pot fi diferiti de la un canal la altul sau poti sa urmaresti aceiasi indicatori (ex: cost pe venit, ROAS - return on ad spend, rata de conversie). Indicatorii au valori optime diferite pentru fiecare canal, deoarece, in general, si obiectivele difera tot in functie de canal.
2. Coreleaza bugetele de marketing atat cu dimensiunea publicului pe care il targetezi, cat si cu dimensiunea obiectivelor pe care ti le-ai propus. Aloca resursele necesare ca sa-ti indeplinesti obiectivele stabilite. Coreleaza bugetul cu dimensiunea publicului targetat si a obiectivelor, stabileste-l in functie de strategia de dezvoltare pe care ai fixat-o la inceput de drum. In partea de promovare bugetul este cel mai important ca sa ai expunere din partea platformelor. Retine ca este absolut normal ca in primii ani sa nu fii profitabil.
3. Rezolva detaliile de natura tehnica
Inainte sa investesti in promovare, asigura-te ca fiecare detaliu tehnic este bine pus la punct. In primul rand, fii atent ce platforma alegi pentru magazinul online. Apoi, un site bun se incarca foarte repede - ai trei secunde sa ii oferi ceva vizitatorului. In caz contrar, acesta va iesi de pe site. Asigura-te ca ai un site mobile oriented, creat pentru telefoanele mobile, nu doar prietenos cu ele deoarece telefonul este cel mai folosit dispozitiv - 90% dintre persoane acceseaza magazinele online de pe mobil. Ai nevoie de un site usor de navigat, cu o structura clara, estetica, simpla si fara erori. Apoi, sunt necesare coduri de tracking atat pe Facebook, cat si pe Google ca sa-ti masori campaniile si sa le optimizezi. Feed-urile de produse - sa fie detaliate, bine structurate si sa se foloseasca toate atributele din Google si Facebook. Listele de clienti - cu ajutorul lor atragi public nou prin audientele de lookalike sau continui sa vinzi celor care au cumparat de la tine prin cross-selling si upselling.
4. Masoara si analizeaza corect campaniile de promovare online.
Majoritatea clientilor se promoveaza concomitent pe minimum doua canale, in general pe Google si Facebook. Trateaza fiecare canal independent deoarece fiecare are un rol distinct in strategia de marketing - pe Facebook oamenii fac cumparaturi din impuls, iar pe Google cauta sa rezolve o nevoie. 60% dintre vanzari sunt facute prin doua sau mai multe surse de trafic pentru ca utilizatorii ajung pe mai multe medii inainte sa cumpere ceva. Tocmai de aceea, monitorizeaza-ti conversiile atat pe Google, cat si pe Facebook sau Analytics. Vezi astfel trei perspective diferite asupra procesului de vanzare. Cu cat intelegi mai bine ce se intampla in procesul de vanzare, cu atat reusesti sa iti scalezi mai mult campania si sa elimini costurile inutile.
5. Trateaza agentiile de marketing ca pe niste parteneri, ca pe o extensie a afacerii tale.
Priveste agentia de marketing ca pe un partener si stabileste cu ea o comunicare transparenta si deschisa. Asta va ajuta sa construiti o strategie de promovare mai buna. Ai incredere in colaboratorii tai deoarece aveti aceeasi tinta. Si tu si ei va doriti clienti fericiti, iar succesul tau este si succesul agentiei. Aceleasi principii sunt valabile si in relatiile cu furnizorii. Daca ti-a placut video-ul de astazi, aboneaza-te la canalul nostru de YouTube pentru mai multe informatii din eCommerce.