Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul tau de vanzari!
1. Afiseaza numarul de telefon
Afiseaza in pagina de finalizare comanda numarul de telefon la care te pot contacta. Adauga si programul / orarul in care esti disponibil. Pentru ca sunt persoane care suna in weekend sau dupa ora 21:00 sau la alte ore ciudate. Si adevarul e ca nu e prea confortabil sa raspunzi tuturor in momentul respectiv.
2. Utilizeaza aplicatii de chat
Exista o multime de aplicatii gratuite pe care le poti utiliza. Asigura-te ca ai pe cineva care poate sa raspunda la obiectiile sau intrebarile pe care le au clientii. Iti recomand sa fie o interventie umana; dar poti automatiza niste procese repetitive cu Manychat, de exemplu.
3. Afiseaza testimoniale de la clienti
Acestea sunt dovezi sociale ale faptului ca alti oameni au cumparat produsele tale si au incredere sa cumpere din magazinului tau. Dau incredere si altora sa faca acest lucru. In procesul de finalizare comanda asigura-te ca afisezi testimoniale si ca acestea sunt insotite de fete umane, ale clientilor tai.
4. Elemente de trust
- mesaje grafice care vorbesc despre garantia produselor, despre partea de retur si mesajele definite.
- logo-urile procesatorilor de plati
- logo-uri de la diferite organizatii sau premii: Trusted sau GPeC etc.
5. Evidentiaza butonul call-to-action
Asigura-te ca butonul de finalizare comanda are o culoare total diferita fata de alte elemente grafice prezente in pagina de checkout. Cum? Departeaza-te 3-4 metri fata de desktop si vezi cat de bine iese in evidenta butonul de Trimite comanda. La fel poti proceda si de pe telefon.
6. One-Time Offer
Ai o oferta unica? Foloseste aplicatia One-Time Offer, prin care poti sa le prezinti clientilor tai o oferta unica. Poti sa asociezi produselor adaugate in cos un alt produs la un pret unic, pe care nu il mai pot gasi in alta parte in magazinul online. Am vazut foarte multe exemple in care, dupa mai multe teste, clientii nostri au descoperit produse care grabesc procesul de vanzare.
7. Pop-up recuperare cos
Se declanseaza doar atunci cand utilizatorul are intentia sa iasa din pagina de finalizare comanda. Aici poti sa stabileste vouchere / discount-uri pentru produsele pe care le are utilizatorul in cos. Poti sa folosesti pop-up-uri multiple, sa stabilesti mai multe reguli in functie de criteriile respective, de categoria de produs sau de produsele pe care le-a adaugat in cos.
8. Transport gratuit
De multe ori, suma produselor comandate este destul de mica si tu, ca antreprenor, nu iti permiti sa oferi transport gratuit. Dar poti sa definesti diferite reguli pentru care oferi livrare gratuita. De exemplu, cand oamenii cumpara peste 100 de lei, 150, 200 lei, si ai activata o astfel de regula, clientii vad cat mai trebuie sa cumpere pentru a obtine transport gratuit.
9. Cadouri in cosul de cumparaturi
Clientii tai pot sa profite de acest lucru, vad ca primesc ceva in plus, au optiuni diferite de la tine versus alte magazine. E un artificiu prin care iti maresti, totodata valoarea cosului de cumparaturi.
10. Atentie la aplicatiile utilizate
Am vazut cazuri in care tool-urile respective au disturbat procesul de finalizare comanda. Anumite elemente grafice de la aceste aplicatii au acoperit o parte din butonul de finalizare comanda, au acoperit bifa de consimtamant sau termeni si conditii. Clientii nu au mai putut sa cumpere produsul, iar rata de conversie pe mobil a scazut foarte mult. Fa un test, sa te asiguri ca tot flow-ul este sigur si simplu de inteles pentru clientii tai.
11. Campanii de remarketing
Adu inapoi oamenii care au lasat produse in cos. Dar mai intai, asigura-te ca produsele se afla inca in cosul clientilor tai (platforma iti pastreaza produsele acolo), si poti face mai multe campanii de remarketing: cu un voucher, cu testimoniale sau campanii legate de obiectiile pe care le au oamenii. Despre cum faci campanii de remarketing avem chiar si un curs, in Academia de eCommerce Gomag. Mai multe informatii despre marketing-ul online, despre vanzari, procese, strategii pe care le poti aplica, gasesti in cartea eCommerce no Bull$#!t.