Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul tau de vanzari!
Platforma Gomag iti pune la dispozitie 3 sectiuni utile pentru o imagine mai clara privind performanta magazinului tau online: Rapoarte Clienti, Vanzari si Produse. Haide sa vedem mai exact ce tip de date iti ofera acestea si cum poti corela informatia din magazinul tau in campaniile tale de marketing viitoare.
Comenzi cu Discount
In aceasta categorie poti vedea o lista cu toate comenzile din magazinul tau care au avut cel putin un produs cu reducere. De exemplu, poti alege sa vezi o astfel de situatie pe ultimile 5 luni, pentru a intelege mai bine cum au functionat campaniile tale de marketing si sa vezi cum iti poti ajusta strategia in viitor.
Comenzi cu Voucher
Daca, de exemplu, ai demarat o campanie cu influenceri/ parteneri/ clienti de top transformati in parteneri etc., poti sa vezi daca voucherele create pentru respectiva campanie au adus comenzi.
Vanzari pe Orase
Aici poti vedea cat ai vandut/ cat trafic ai avut dintr-un anumit oras. Astfel poti concepe campanii targetate in functie de oras (transport gratuit, reduceri specifice etc.).
Pont! In zonele in care rata de conversie este mai mare, poti promova produse mai scumpe deoarece publicul te cunoaste.
Comenzi Clienti Recurenti
Clientii recurenti sunt clientii care au comandat de cel putin doua ori din magazinul tau. Daca ai trimis in colete vouchere sau o scrisoare de multumire, de exemplu, poti vedea in raportul pe urmatoarea luna cu cat a crescut procentul de clienti recurenti.
Evolutie Comanda Medie In Romania, comanda medie este undeva la 250 lei. Poti creste aceasta valoare setand pop-ups cu recomandari de produse sau OTO in cosul de cumparaturi. Scopul tau este sa reduci costul de achizitie de clienti.
Vanzari pe Agent
Te ajuta sa vezi performanta fiecarui agent de vanzari din magazinul tau online. Creste performanta tuturor agentilor tai organizand traininguri interne prin care agentii performanti pot oferi ponturi utile colegilor cu rezultate mai putin bune.
Clienti Noi
Obtine o situatie in timp real cu toti clientii noi din magazinul tau online.
Clienti Recurenti
Ai acces la informatii precum numele, adresele de email, numarul si valoarea comenzilor din magazinul tau online.
Pont! Trimite un mail de felicitare/ cu voucher pentru a-i fideliza.
Clienti cu 1 Comanda
Poti crea campanii pentru creare cont, de exemplu. Clienti cu Comenzi Anulate Pe langa datele de contact ale clientilor cu comenzi anulate, poti vedea care dintre acestia au cont in magazinul tau. Acest lucru te ajuta sa iti adaptezi strategia de marketing. Poti, de exemplu, sa activezi GoBotii pentru a le trimite mesaje prin care sa ii intrebi motivul pentru care nu au mai revenit in magazin sau daca au recomandari de imbunatatire.
Top Produse
Analizeaza primele produse din magazinul tau: Care este diferenta dintre ele? Care este valoarea acestora? Analizeaza, de asemenea, diferentele dintre top produse si restul produselor din magazinul tau.
Produse cu Stoc Limitat
Daca vinzi produse de sezon si vrei sa misti stocurile mai repede, poti activa GoBotii din platforma Gomag pentru a aplica preturi speciale pentru anumite categorii si sa stabilesti cand sa se intample acele reguli (de exemplu, cand stocul unui produs a ajuns la sub 5 bucati).
Top Categorii
Te ajuta sa vezi cate produse ai intr-o anumita categorie si care este valoarea si cantitatea acestora. Retine ca, uneori, poti avea produse care nu prind la public sau pentru care nu exista cerere intr-o anumita perioada. Cu acest tip de raportare poti deveni mai eficient in actiunile pe care le faci si sa aloci bugete de marketing acolo unde conteaza.
Sfaturi:
- verifica rapoartele periodic
- vezi in Analytics care sunt canalele care ti-au generat vanzari si coreleaza-le cu informatiile din platforma