• 0721-334.992
  • 0 0
  • Contul Tau
  • Inregistreaza-te

Politica Social Media a afacerii tale

Deschide un cont in Academia de eCommerce si primesti instant 10 puncte de fidelitate in valoare de 10 lei, sa iti cumperi materialele care te intereseaza. Bucura-te de extra reducere la comandarea produselor premium din Academie!

Gratuit
Gomag
Politica Social Media a afacerii tale-big
Gratuit
Limita stoc
- +
Acceseaza Acum

Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Idei de postari si strategii pe Instagram

Ce vede lumea in social media?

In social media se vede cel mai bine componenta umana a unui business: oamenii care au fondat afacerea si angajatii. Se vad si parteneriatele si clientii.

Ce inseamna angajatul si rolul lui in companie?

Un angajat este membrul unei echipe, in compania unde lucreaza. Desi oricine poate face orice pe social media, ca membru al unei echipe, e bine de tinut minte ca trebuie evitate actiunile care ar putea aduce prejudicii companiei. Indiferent cat de eficient(a) este la munca, anumite postari inadecvate pot afecta atat imaginea personala, cat si imaginea de ansamblu a companiei unde este angajat(a). Fara sa ne dam seama, noi reprezentam companiile la care lucram chiar si in timpul liber. Angajatii care intra in contact cu comunitatea formata in jurul unui brand se prea poate sa fie cautati in Google dupa nume, de aceea este necesara o conduita adecvata pe social media.

Cum ajuta social media in procesul de angajare

Este o idee buna sa faci analiza contului de social media a unui candidat, inainte sa decizi daca il angajezi. Vezi ce spune el/ea despre propria persoana in social media si compara cu CV-ul pe care l-ai primit. Pentru inceput ar fi indicat sa se faca un contract pe perioada determinata (cateva luni), pentru a vedea personalitatea si comportamentul persoanei.

Importanta unei politici social media pentru afacerea ta

Este indicat sa ai o politica legata de social media in compania ta, pentru a evita comportamente nedorite ale angajatilor in timpul lor liber. Nu este vorba de a ingradi oamenilor dreptul de a-si trai viata, ci de a-i face constienti de faptul ca reprezinta imaginea companiei tale. Daca observi postari neadecvate in social media ale unui angajat, nu ezita sa ai o discutie despre asta. Adu oamenilor la cunostinta faptul ca nu incurajezi un limbaj agresiv, vulgar, sau orice manifestari nepotrivite, atat in public cat si in social media. Recomandam sa se evite discutiile legate de politica, religie, si alte subiecte sensibile. Pot crea adevarate “razboaie” in spatiul public, iar imaginea companiei va avea de suferit. Atunci cand angajatii sunt mandri de locul lor de munca, vor fi activi si pe canalul de social media al companiei (like-uri, share-uri). Pe langa activitatea din social media, aceasta sustinere ajuta si algoritmul Google.

Cum gestionam hate-ul din social media?

Inevitabil vor exista si postari negative in social media. Cum procedezi in acest caz? Le raspunzi sau nu? Cum le raspunzi? Daca alegi sa stergi postarea, e foarte posibil ca problema sa nu dispara (aici depinde de situatie). Pentru inceput, este indicat sa ii raspunzi. Formuleaza un raspuns diplomatic, standard, prin care iti arati dezacordul referitor la comportament/mod de abordare. Daca postarile negative continua in acceasi maniera, poti alege sa blochezi accesul persoanei la canalul de social media al companiei. Trebuie vazut, in cazul acestor postari, daca nu exista o problema in companie. In unele situatii, postarile negative fac referire la anumite probleme/erori, ce trebuie adresate. Tu iei decizia referitor la actiunea cea mai potrivita in cazul unui hate. Doar ai grija ca actiunea/reactia sa nu dauneze companiei.

Impactul actiunilor din social media asupra parteneriatelor

Parteneriatele trebuie sa fie despre colaborare si win-win pentru ambele parti implicate. Actiunile tale au un impact semnificativ in zona parteneriatelor. Daca ajungi sa te plangi, de exemplu, de diversi parteneri, fara a lua in considerare partea ta din poveste, se poate ca altii sa refuze sa colaboreze cu tine. Parteneriatul trebuie sa fie un schimb de valori. Fa-ti un checklist inainte sa alegi un partener si vezi cum puteti amandoi beneficia de pe urma colaborarii.

Tu ai o politica social media potrivita afacerii tale? Pune la punct una pentru a te asigura ca reputatia brand-ului tau ramane impecabila. Urmareste-ne pe YouTube si social media (Facebook si Instagram) pentru alte sfaturi si bune practici in antreprenoriat.

Vezi si alte materiale utile:

Suport clienti Luni-Vineri 9:00-17:00

0721-334.992 contact@gomag.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!