• 0721-334.992
  • 0 0
  • Contul Tau
  • Inregistreaza-te

iOS 14 si Facebook Conversion API

Iti oferim 10 lei reducere la prima ta cumparatura in Academia de eCommerce, instant! Cum o obtii? Simplu, inregistreaza primul tau cont in Academie si iti oferim automat 10 puncte de fidelitate in valoare de 10 lei. Incepe acum!
Gratuit
Gomag
iOS 14 si Facebook Conversion API-big
Gratuit
Limita stoc
- +
Acceseaza Acum

Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Strategia ta de marketing pentru 12 luni. 

Vlad si-a inceput prezentarea punctand faptul ca aceasta schimbare adusa de Apple, prin iOS 14, este in continuare un subiect pe care nimeni nu il cunoaste in totalitate. „Este o perioada de tranzitie in materie de Facebook si a ceea ce va inseamna calitatea iOS 14. Orice s-ar intampla, Facebook Ads va continua mereu. Facebook, ca platforma, e intr-o continua dezvoltare. [...] Daca nu te dezvolti, la un moment dat nu mai esti relevant.” Ce inseamna iOS 14 pentru Facebook Ads iOS 14 a fost anuntat de Apple in 2019, iar procesul de implementare a fost unul treptat pe telefoanele mobile iPhone si tablete.

Ce face iOS 14?

Odata cu instalarea update-ului, utilizatorul primeste o notificare de tracking prin care este intrebat daca permite aplicatiilor (Facebook, Uber etc.) să-i monitorizeze activitatea si sa faca tracking intre site-uri. Ce nu s-a stiut pana acum a fost ca Apple a lansat functia de la inceput pe Auto ON. Practic, asta inseamna ca Facebook nu mai are dreptul sa te urmareasca, iar tu trebuie sa activezi aceasta optiune separat.

De ce este iOS 14 important pentru Facebook si alte aplicatii?
- iOS 14 nu mai permite cross-site tracking;
- Facebook nu mai poate identifica ce face o persoana dupa ce a dat click pe o reclama;
- Acest lucru determina o performanta mai slaba a campaniilor si o raportare limitata.

De ce o performanta mai slaba?

Reclamele Facebook Ads se optimizeaza constant prin feedback-ul primit de la Pixel. Daca pixelul lipseste, campania respectiva nu se mai poate optimiza. Conform statisticilor, aproximativ 20% din utilizatorii de telefoane mobile din Romania folosesc iPhone. Mai mult, nu toti sunt pe iOS 14. Acest lucru inseamna ca restul de 80% folosesc Android sau alt sistem de operare, asadar nu sunt afectati de acest update.

Cum s-a simtit lansarea iOS 14 in campaniile de marketing
- Instabilitate in rezultate: fluctuatii mari in CPA si ROAS;
- Raportare intarziata: conversiile au aparut in Ads Manager si dupa 2-3 zile;
- Scaderea treptata sau lipsa totala a conversiilor vizibile in Ads Manager;
- Disparitia informatiilor segmentate (varsta, sex, regiune, dispozitiv etc.);
- Audiente mai mici pentru remarketing;
- Probleme tehnice (bug-uri, metrice neagreate etc.).

Ce TREBUIE sa faci pentru a ajuta performanta Vlad mentioneaza ca trebuie sa parcurgi 3 pasi esentiali pentru a evita oprirea campaniilor de marketing:
1. Domain verification (trebuie sa ai Business Manager pentru acest pas);
2. Setare Conversions API (CAPI) - aici gasiti documentatia pentru Pixel, Verificare domeniu si Conversion https://help.gomag.ro/hc/ro/articles/115005077434-Facebook-Pixel
3. Aggregated Event Measurement - setarea celor 8 evenimente standard pe care Facebook le va folosi in raportare.

Ce se intampla daca nu parcurgi acesti 3 pasi? Practic, Facebook va opri in curand campaniile care nu optimizeaza pentru unul dintre cele 8 evenimente. De asemenea, reclamele care nu au selectat un domeniu pentru tracking vor fi oprite automat.

Tips & Tricks
- Seteaza Google Analytics pentru o raportare mai eficienta si asigura-te ca faci setarea necesara pentru eCommerce. Ulterior, foloseste UTM Tags in campaniile Facebook. 
- Perioada de optimizare a campaniilor: 1 day click or view vs. 7 day click or 1 day view. In functie de atributele pe care le alegi in Adset, Facebook face optimizari campaniilor tale.
- Recomandare: activeaza in Events Manager optiunea „Corelari avansate” care te va ajuta daca vei face remarketing pentru utilizatorii din site.

Sfat! Testeaza aceste sfaturi si vezi ce functioneaza mai bine in cazul business-ului tau.

Retine!
- Nu poti exclude iOS 14 din campaniile tale (nu poti face acest lucru nici macar din punct de vedere tehnic);
- Nu te limita doar la Facebook, poti face si Google remarketing. 

Vezi si alte materiale utile:

Suport clienti Luni-Vineri 9:00-17:00

0721-334.992 contact@gomag.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!