• 0721-334.992
  • 0 0
  • Contul Tau
  • Inregistreaza-te

5 Motive pentru care Planul de Afaceri Nu Functioneaza

Deschide un cont in Academia de eCommerce si primesti instant 10 puncte de fidelitate in valoare de 10 lei, sa iti cumperi materialele care te intereseaza. Bucura-te de extra reducere la comandarea produselor premium din Academie!
Gratuit
Gomag
5 Motive pentru care Planul de Afaceri Nu Functioneaza-big
Gratuit
Limita stoc
- +
Acceseaza Acum
Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul tau de vanzari!

1. Componenta umana
- tu, clientii, angajatii si partenerii

Tu oferi servicii/produse altor oameni. Acestia sunt clientii, iar aici intervine importanta cunoasterii avatarului de client. Stii catre cine vrei sa vinzi? De cate ori ai actualizat informatiile despre clientul ideal (tinta) in ultimul an? Este in regula sa definesti avatarul de client, dar informatiile trebuie actualizate periodic. Trebuie sa fii atent(a) la contextul socio-economic, la factorii care pot influenta comportamentul de cumparare al oamenilor. Ce fel de experienta oferi clientilor atunci cand cumpara de la tine? Te remarci in vreun fel? A doua categorie importanta de oameni pentru business-ul tau include echipa si partenerii. Se pot sau nu imbunatati lucrurile la acest capitol? Seteaza-ti asteptari realiste, in functie de bugetul alocat si nivelul de business. Stii sa-ti alegi partenerii? Partenerii care ofera cele mai ieftine solutii nu sunt intotdeauna cea mai buna alegere. Rezultatele dorite nu vor aparea in acest mod.

2. Produsele - ideea ta de business

Intelege-ti bine produsele si nu copia. De ce aleg oamenii produsele tale? Cum se imbunatateste viata clientului dupa ce cumpara produsul? Cu ce poti veni in plus pentru a te diferentia de competitie? Trebuie sa intelegi aceste lucruri pentru a seta un plan de business eficient. De aceea copierea planului altora nu te va ajuta sa devii profitabil(a). Secretul nu este sa vinzi produse unice (este dificil sa identifici o cerinta in piata ce nu are deja acoperire), ci sa gasesti acel ceva care te diferentiaza de competitie. Retine: nu poti creste, ca business, fara un plan de afaceri!

3. Marketing - de ce cumpara oamenii produsele tale?

Intrebari esentiale:
- unde se cauta produsele pe care le vinzi?
- cunosti canalele unde sunt prezenti cei care ar fi interesati de produse?
- stii unde se promoveaza competitia?
- stii unde isi doresc clientii sa gaseasca produsele tale? Esti activ acolo?
- care canal este cel mai performant pentru tine acum? Ai informatii valoroase in contul de Google Analytics. Daca nu ai un cont, iti recomand sa-ti faci unul. Evita sa faci reclame generale, fara a fi adaptate la avatarul de client, la perioada din an si fara a raspunde la intrebarile anterioare. Ce experienta are persoana care se ocupa de campaniile tale de marketing in nisa in care activezi ca business? Ati discutat despre produse, piata, competitie? Campaniile trebuie adaptate la ce se intampla acum in nisa ta.

4. Banii - cashflow-ul este esential pentru un business

O afacere trebuie sa genereze profit, nu doar sa invarta bani (sa obtina o cifra de afaceri). Pentru a obtine profit, trebuie sa fii foarte atent(a) la costuri. Costurile produselor pe care le vinzi, de depozitare, de transport (plata curierului), retururi, influenteaza valoarea profitului. Stabileste un buget pentru HR (anunturi angajare), salarizare, taxe. Recomand si un buget pentru dezvoltarea oamenilor din echipa (acces la cursuri, carti, informatii). Stabileste un buget de marketing (ideal, pentru intreg anul). Bugetul nu trebuie sa fie la fel pentru fiecare luna. Adapteaza-l lunar in functie de nevoi si obiective.

5. Tehnologia folosita

Degeaba ai cea mai buna tehnologie daca nu intelegi clientul si nu reusesti sa-i vinzi produsele. Intelege mai intai punctele 1-4 pentru a putea folosi tehnologia asa cum trebuie. Azi tehnologia este foarte accesibila si te ajuta enorm in business. Exista aplicatii gratuite pe care le poti folosi pentru atingerea obiectivelor. Chiar si pretul unor servicii, precum abonamentele Gomag, sunt modice, in comparatie cu tehnologia oferita. La Gomag, lucram in permanenta pentru a aduce update-uri si cele mai bune facilitati pentru utilizatori.

In ce stadiu te afli cu planul tau de business? Lasa-ne un comentariu si spune-ne ce ai facut pana acum. Urmareste canalul nostru de YouTube si paginile de social media Facebook si Instagram, pentru alte noutati si materiale utile pentru antreprenori. 

Suport clienti Luni-Vineri 9:00-17:00

0721-334.992 contact@gomag.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!