Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Fluxul tau de vanzari!
Cum iti alegi gama de produse?
- asigura-te ca produsele pe care vrei sa le vinzi sau business-ul in care vrei sa te lansezi iti place tie personal
- asigura-te ca esti foarte bun(a) la ceva anume din nisa respectiva
- asigura-te ca este cerere in piata pentru gama ta de produse
Cum vezi daca este cerere pentru produse:
- verifici in Google Trends -
vezi volumul de cautari intr-o luna pentru anumite cuvinte cheie (produse)
- vezi cate alte magazine promoveaza acelasi tip de produse
- daca exista competitori inseamna ca este cerere in piata
1. Cum gasesti produsele
Noteaza-ti probleme (ce pot fi rezolvate prin intermediul unui produs) cu care te confrunti tu sau oamenii din jurul tau. Ai la dispozitie plannerul Made for Business pentru a nota tot ce este important pentru tine si afacerea ta.
https://academia.gomag.ro/made-for-business
Noteaza produsele care te-ar ajuta sa oferi rezolvare pentru problemele mentionate. Vezi cine si cum vinde aceste produse (exista interes?). Verifica si pe marketplace-uri si trage un ochi si la comentarii/review-uri. Cauta discutii pe forumuri sau social media legate de aceste produse.
2. Sunt 3 tipuri de produse pe care poti sa le vinzi
1. Produse pentru placere
2. Produse pentru obisnuinta
3. Produse pentru durere - se cumpara la impuls
Tine cont:
- produsul rezolva o problema a clientului (nu a ta)
- produse achizitionate de pasionati
- asigura-te ca au o profitabilitate decenta (atentie la cost de achizitie, dimensiune produs, spatiu depozitare, cost de transport)
- evalueaza piata (Google Trends - aplicatie gratuita)
- vezi unde gasesti audienta ideala - unde te poti promova? Facebook iti permite sa targetezi un interes (audienta pasiva). Pe Google targetezi in functie de intensitatea dorintei de a gasi/cumpara un produs (audienta activa).
- din informatia obtinuta, vezi ce poti adapta la produsele pe care vrei sa le vinzi
3. Identifica furnizorii
- Asigura-te ca furnizorii cu care vei colabora vor livra produsele rapid, din stocul lor. Discuta deschis cu furnizorii despre livrare si preturi. Nu vana cel mai mare discount pentru serviciul de livrare.
- Asigura-te ca primesti servicii de calitate si livrare prompta. Depune efort in dezvoltarea unei relatii pe termen lung cu furnizorii (conteaza partea de garantie, retur). Intreaba furnizorul cum te-ar putea ajuta in diferite campanii si care au fost cele mai mari probleme cu produsele vandute/nemultumiri ale clientilor. Idei de afaceri online
- Pe cat posibil, indreapta-te spre produse ce se pot vinde si pe baza de abonament (ajuta la recurenta clientilor). Sau produse ce se pot vinde de cateva ori intr-un an aceluiasi client
- Produsele bio (fie ca le produci sau gasesti un furnizor) se afla pe un trend ascendent, de la an la an
- Produsele alimentare (inclusiv alimentele homemade) incep sa fie tot mai cautate, in special in perioada sarbatorilor
- Decoratiuni handmade - pentru casa, gradina, evenimente speciale, cadouri
- Cursuri online si consultanta (pe Gomag exista deja aplicatia Cursuri Online, ce permite vanzarea de produse digitale)
- Accesorii personalizate pentru animale de companie
- Produse personalizate cu ajutorul imprimantelor 3D (nu copia produse cu licenta!)
- Produse si accesorii pentru case smart
- Articolele pentru copii si femei gravide
- Lumanari parfumate/personalizate
- Produse alimentare traditionale (mezeluri, uleiuri, branzeturi etc.)
- Produse pentru casa si gradina/ accesorii pentru casa - Cadouri
- Produse pentru sport/outdoor
- Electronicele portabile
- Produse pentru securitate Care idee de afacere ti se potriveste cel mai bine? Ce doresti sa aplici in viitorul apropiat, pentru a-ti lansa afacerea sau creste vanzarile? Gasesti mai multe idei, sfaturi si inspiratie in video-urile noastre daca te abonezi la canalul nostru de YouTube.