• 0721-334.992
  • 0 0
  • Contul Tau
  • Inregistreaza-te

Social Media Advertising Proces si Strategie - Catalin Matei

Iti oferim 10 lei reducere la prima ta cumparatura in Academia de eCommerce, instant! Cum o obtii? Simplu, inregistreaza primul tau cont in Academie si iti oferim automat 10 puncte de fidelitate in valoare de 10 lei. Incepe acum!
Gratuit
Gomag
Social Media Advertising Proces si Strategie - Catalin Matei-big
Gratuit
Limita stoc
- +
Acceseaza Acum

Pont! Acceseaza video-ul prin contul tau din Academie si primesti acces la un checklist bonus pentru Idei de postari si strategii pe Instagram

In marketing exista 3 mituri raspandite.

1. Volum si calitate

Cantitatea si calitatea continutului trebuie contextualizate in functie de platforma pe care postezi. Pe o platforma competitiva, precum Facebook, te concentrezi pe calitatea postarilor, nu pe volumul lor. O postare de calitate (de exemplu un videoclip bun) ii determina pe oameni sa petreaca mai mult timp pe Facebook, iar FB este interesat ca oamenii sa ramana cat mai mult pe platforma pentru a face cat mai multi bani.

2. Lungimea postarilor

Nici lungimea postarilor nu este atat de relevanta pe cat ai crede. Exista video-uri de 38 de minute, dar si de 8 secunde care functioneaza la fel de bine. Vezi ce este mai potrivit pentru businessul tau. Uita-te, de exemplu, cati oameni reactioneaza la continutul tau (prin Like, Share sau comentarii) din totalul celor care iti vad postarile.

3. Marketingul iti rezolva toate problemele

Ai mai multe variabile (la nivel macro, meso si micro) care iti influenteaza businessul, iar marketingul doar amplifica punctul in care se afla afacerea ta la un moment dat. Daca businessul tau are un punctaj mic pe toate variabilele care il compun (produs, pret, pozitionare, customer service, operational, logistic), nu vei reusi sa iti faci businessul sa functioneze, chiar daca esti cel mai bun marketer. Mai intai, pune-ti la punct produsul sau serviciul, asigura-te ca satisfaci o nevoie a clientului si adu valoare suplimentara fata de competitie.

Cum creezi continuturile si audientele potrivite in strategia ta de marketing?

Acum ca ai un produs sau serviciu diferentiat, sa vedem ce poti sa faci la partea de marketing pe Social Media. La nivel micro (unde intra Social Media), cea mai importanta variabila este audienta pe care o targetezi. Cand vrei sa achizitionezi clienti noi, ai doua variante de audienta: Lookalike si Interests. Audientele de tip Lookalike se pot crea doar daca ai un anumit volum de clienti (1.000 - 1.500 de oameni). Daca nu ai suficienti clienti pentru Lookalike, poti merge pe audientele de tip Interests.

 Cum creezi continut pentru audienta ta?

Primul pas in crearea de continut este targetarea audientei. Apoi, te gandesti ce nelamuriri ar avea audienta si creezi continut in jurul intrebarilor respective.

Customer Journey - calatoria pe care o face clientul in procesul de cumparare. Customer Journey este impartita in mai multe etape: awareness (lumea afla despre tine), engagement (invata despre businessul tau), evaluation (se gandeste daca sa cumpere sau nu ceea ce vinzi tu), purchase (cumpara efectiv), advocacy (cumpara mai mult de la tine si te recomanda prientenilor). O alta segmentare a calatoriei pe care o face clientul este:

Unaware - Problem Aware - Solution Aware - Product Aware - Most Aware - Purchase - Loyalty. Tipuri de continut pe care le creezi in fiecare etapa:
- Unaware - Continut educational prin care ii faci constienti pe clienti ca au o anumita problema: “5 motive pentru care fiecare persoana ar trebui sa isi ingrijeasca pielea”;
- Problem Aware - Continut eductional prin care le spui oamenilor ca problema lor are solutie: “5 obiceiuri zilnice pe care fiecare persoana trebuie sa le faca pentru ingrijirea pielii”;
- Solution Aware - Continut educational prin care le spui ca exista produse care le rezolva problema: “5 produse de ingrijire a pielii pe care le folosesti ca sa arati si sa te simti bine in fiecare zi”;
- Product Aware - Continut educational prin care ii faci sa-ti inteleaga produsul. Vorbeste-le despre beneficiile produsului si despre cum se vor simti dupa ce il folosesc.
- Most Aware - Continut educational care sa ii determine sa cumpere: expune-le beneficiile pe care le vor avea folosindu-ti produsul, prin testimoniale si product demonstration; raspunde-le la posibile intrebari; ofera-le retur gratuit si banii inapoi daca nu sunt multumiti de produs etc.
- Purchase - Continut educational prin care ii faci sa cumpere mai mult - le prezinti valorile companiei; creezi continut pentru produse complementare cu cele pe care deja le-au cumparat.

Ti-a placut video-ul de azi? Aboneaza-te la canalul nostru de YouTube si lasa-te inspirat de experti in procesul de crestere al afacerii tale.

Suport clienti Luni-Vineri 9:00-17:00

0721-334.992 contact@gomag.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!